رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت علی‌رغم این همه مزاحمت توانست شش کشور قوی دنیا را در مذاکرات شکست دهد و حق ایران را بگیرد و به دنیا ثابت کند که انقلاب اسلامی می‌خواهد با همه تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) که با حضور محققان، اندیشمندان، پژوهشگران، فضلا و علمای امور دینی داخل و خارج کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شده بود، با تعبیر «شاگردی کوچک از خیل شاگردان امام(ره) هستم» از میهمانان داخلی و خارجی تشکر کرد.
وی با تأکید بر این نکته که «اسناد فراوانی از گفتار و نوشتار امام در خدمت آیت‌الله حاج حسن آقا خمینی است» از وی خواست که در فرصتی مناسب و در این همایش برای مردم و حاضران بگویند و حرف بزند.


اهم سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از روابط عمومی این مجمع به شرح زیر است:


** در زمانی که شرق و غرب انتظار نداشتند، این انقلاب در بهترین نقطه جغرافیای جهان پیروز شد که اگر توانسته بودیم با افکار امام(ره) انقلاب را ادامه می‌دادیم، وضع ما بهتر بود، ولی الان با آگاهی مردم، نا امید نیستیم.
** امام (ره) خیلی ساده حرف می‌زدند و نمی‌خواستند با اصطلاح سازی‌های مرسوم در نوشتار و گفتار باشد و می‌خواستند به زبان قومشان حرف بزنند. در کمتر سخنرانی‌های امام (ره) است که حرفی از قرآن و روایات نباشد.
** امام در شرایطی که رژیم پهلوی از حمایت‌های همه جانبه غرب و شرق حمایت می‌شد و گفتار و نوشتار بر پایه ادبیات مارکسیستی بود و در حالی که 14 سال در کشور نبودند، انقلاب اسلامی را در ایرانی بنا نهادند که سابقه‌ تاریخی تمدن و فرهنگ دارد. خیلی مهم بود که امام انقلاب را در چنین کشوری امتیازات جغرافیایی، منابع طبیعی و مردم خوب، پیروز و مهمتر از آن حفظ کردند.
** انقلاب اسلامی در حالی پیروز شده بود که شرق، غرب و ارتجاع منطقه با انبوه کمک‌های مالی برای شکست ایران می‌کوشیدند و پس از انواع توطئه‌هایی چون جنگ، امروز می‌بینید که ایران در منطقه‌ای که نا امنی در آن بیداد می‌کند، امن است.
** دنیا دارد جلو می‌رود، اما بعضی وقت‌ها با انسان‌های جامد، دگم و کوته فکر مواجه هستیم که فکر می‌کنند با ظاهر، شعار و کارهای سطحی می‌توانند اسلام را پیش ببرند.
** اگر اسلام با همه انحرافات پس از پیامبر(ص)، توانست تمدن بزرگ را بر فراز تمدن‌های بشری آن روزها خلق کند، به خاطر استفاده از علم و دانش بود. غربی ها با نور علمی اسلام ، ظلمت قرون وسطایی خود را روشن کردند.
** از حاج حسن آقا می‌خواهیم که با استفاده از محققان برجسته کشور به استخراج مفاهیم ارزشمند سخنان امام بپردازند، چرا که نباید منبع نور را از دست بدهیم.
** اقبال مردمی از دولت تدبیر و امید را برای کشور مثبت است. این دولت علی‌رغم این همه مزاحمت توانست شش کشور قوی دنیا را در مذاکرات شکست دهد و حق ایران را بگیرد و به دنیا ثابت کند که انقلاب اسلامی می‌خواهد با همه تعامل داشته باشد.
** در پایان مراسم، از تندیس تمام قد امام خمینی(ره) رونمایی شد که سازندگان آن مورد تقدیر هاشمی رفسنجانی قرار گرفتند.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    2 3
    اگر شکست بوده پس مخالفان برجام برای چی خودوشون رو ... دادند؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    2 3
    واقعا؟؟چه شکستیآهان ما شکست خوردیم اونو میگی؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    2 5
    از حال وروز اقتصادی مردم معلومه
    • بی نام US ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      4 3
      نه که تا حالا مملکت بهشت بوده؟ ویرانه ی اقتصادی که دولت تحویل گرفته حالا حالاها درست نمیشه.
  • حسن A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    4 0
    عین شکست دادن عراق در جنگ 8ساله