۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

تسنیم نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها معمولاً دو واسطه برای جاسوسی از ایران دارند. یکی عناصر منافقین هستند که کار جاسوسی می‌کنند و دیگری عناصر رژیم صهیونیستی هستند.

برنامه تلویزیونی "متن حاشیه" در ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با دعوت از سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به بررسی تهدیدات و حملات دشمن در حال حاضر و تدابیر دفاعی در برابر آن پرداخت.

وي در اين برنامه با اشاره به این نکته که "آمریکایی‌ها نزدیک به 37-38 سال است که به صورت مستقیم در کشور ما حضور ندارند و اطلاعاتشان را به واسطه کسب می کنند"، تأکید کرد: بخش زیادی از این ابهام در برآورد قدرت نظامی ایران به کمبود اطلاعات آمریکایی‌ها از ما برمی‌گردد، و بزرگترین مشکل‌شان علی رغم داشتن سازمان‌های جاسوسی و ماهواره‌های کنترلی و ... کمبود اطلاعات است.

سردار جلالي افزود: آمریکایی‌ها معمولاً دو واسطه برای جاسوسی از ایران دارند. یکی عناصر منافقین هستند که کار جاسوسی می‌کنند و دیگری عناصر رژیم صهیونیستی هستند. هر دو گروه تلاش‌شان بر این است که آمریکا با ایران درگیر شود و لذا اطلاعات‌شان جهت‌دار است. خود آمریکایی‌ها هم این مطلب را می‌دانند و جمع‌بندی‌شان این است که نمی‌توانند اطلاعات اطمینان بخشی که بتوانند نسبت به ایران تصمیم گیری کنند را در اختیار ندارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در توضیح چرایی خلاء اطلاعاتی آمریکا گفت: چندی پیش گزارشی که توسط نمایندگان کنگره تنظیم شده بود را می‌خواندم، آنجا نوشته بود تیمی در قالب خبرنگار به ایران می آیند تا بررسی کنند که آیا اطلاعاتی که در مورد ایران به آنها داده می شود صحت دارد یا نه؟ اینکه گفته می‌ شود مردم ایران بدبخت هستند و با مشکلات اقتصادی فراوان و گرسنگی مواجهند و احساس محاصره شدن توسط آمریکا را دارند آیا واقعیت دارد یا نه؟ و احساس واقعی مردم ایران چیست؟ در این گزارش نوشته بود ما از هرکه پرسیدیم که آیا شما احساس می‌کنید که آمریکا شما را محاصره کرده و در کشورهای مجاور شما قرار دارد؟ مردم در پاسخ می‌گفتند که خیر. ایران، شما را محاصره کرده و با نزدیک شدن شما به ایران امکان برخورد ما با آنها افزایش یافته است.

جلالی ادامه داد: جمع‌بندی آمریکایی‌ها از این گزارش این بود که آمریکا به سرباز ایران در منطقه بدل شده و بنا بر تدابیر رهبری ایران آمریکا دو دشمن ایران در منطقه که طالبان و صدام بود را از میان برده و همه منافع این موضوع به ایران برمی‌گردد و ضرر و هزینه‌های آن متوجه آمریکاست. این در واقع بازیگری خوب جمهوری اسلامی به لحاظ استراتژیک در منطقه است و هدایت خوب مقام معظم رهبری در مدیریت تهدید را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند این خلاء اطلاعاتی را با حضور و نفوذ در ایران رفع کنند و حاضر هستند به هر بهانه ای مذاکره و حضورشان را حفظ کنند.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =