پس از فاجعه منا بود که اکبر عبدی مهمان یکی از برنامه های تلویزیون به مناسبت عید غدیر بود. او در این برنامه خاطره ای از سفرش به مکه تعریف کرد که اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاين، با گذشت بيش از يک ماه از اين خاطره گويي عبدي (اينجا)، عبدالله تمیمی نماينده شادگان -از توابع استان خوزستان- در نطق امروز خودر در مجلس گفت: چرا صداوسیما به خود اجازه می‌دهد که یک هنرپیشه در برنامه‌ای به عرب‌ها توهین کند؟ اگر یک دولت عربی کار خلافی انجام داده که ما هم آن را محکوم می‌کنیم نباید به عرب‌های اصیل خوزستان توهین شود. این سیاست صداوسیما خطرناک است و باید در آن تجدیدنظر شود. ضمناً ما عرب زبان نیستیم بلکه ما عرب اصیل هستیم!

وی افزود: استان خوزستان از ثروتمندترین استان‌های ایران است اما خودش از این خیر و برکت کم‌بهره یا بی‌بهره مانده و ما محرومیت، تبعیض و بیکاری را در شهرهای خوزستان می‌بینیم. این جفا در حق خوزستان و البته خطرناک است. ما از دولت تدبیر و امید که بالاترین آراء را از مناطق عرب خوزستان به دست آورده به علت تبعیض در توزیع پست‌ها گله‌مندیم. بعضی از مسئولین متوجه نیستند که در خوزستان اقوام کنار هم زندگی می‌کنند و اگر در مدیریت استان تنها از یک قوم استفاده شود این یک زنگ خطر است و باید نسبت به آن هوشیار بود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    احسنت اما چرااینقدر دیر.
    • محسن121 IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      21 10
      ایشان درخصوص صحبت های خود دوباره صحبت کردند و گفتند که به اعراب توهین نکردند
  • حی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    داداش ایشان منظورش نه تنها عربهای ایران بلکه کل اعراب هم نبود بلکه منظورش آن فرد عرب بود گو اینکه اگر آن فرد اروپایی بود بازهم منظور عبدی کل اروپا نبود بلکه فرد اروپایی بود .مگر الان که عربستان دریمن وسوریه نسل کشی راه انداخته ، این ایدئولوژی کل عربهاس /مگرباید اسد را پادشاهان عیاش خلیج فارس مقایسه کرد؟
  • اردلان A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    راست میگه بنده خدا.حرکت آقای عبدی جالب نبود.خارج از نزاکت بود
  • پدرام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    منظور استاد عبدی قطعا مردم عرب زبان ایران نبوده
  • حسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    سلام من هم عربم ولی مقصود و هدف اکبر عبدی به اعراب و تکفیریها و وهابیون بود نه عرب اصیل ایرانی و من در عجبم از این رفتار نماینده که هنوز این فرقها و تمایزات نمیفهمد و باید بفهمد و این حرفهای تفرقه آمیز نزند و با آل سعود همصدا نشود . والله العطیم حیف است ایشان نماینده ما عربها باشد به خداوند عظیم بین ما و عربهای تکفیری و آل سعود زمین تا آسمان فرق است و ما به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم . یا علی مدد ان شاالله اربعین پیاده تا کربلای معلی
  • خدادادی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    چرا الکی موضوع را قومیتی و ملی میکنید قطعا صحبت ایشان با هیچ قوم و ملتی بجز عربستان نبود و با توجه به حادثه منا و دهن کجیهای آل سعود و کارشکنیها و ... ایشان بدین شکل انزجار خودشونو از آنها نشان دادند . مثل این میمونه که مردمی که جلوی سفارت عربستان تظاهرات کردند شما اعتراض کنید که به عربها توهین شده همه ما ایرانی هستیم آذری کرد لر قشقایی بلوچ و عرب و خونگرمترین و با توجه به دوران دفاع مقدس محق ترین مردم ایران عربهای ایران عزیزمان هستند. لطفا اتحاد داخلی را حفظ کنید و در شرایط آشوب منطقه احساس مسئولیت کنیم. زنده باد ایران و ایرانی.
  • بی نام RO ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    اکبر عبدی حرف بدی نزده وخیلی هم عالی گفت و این توهین به عربهای ایران نیست چرا که در عربستان زنها از هیچ نوع آزادی بر خوردار نیستند و کلمه عرب را که بکار برده این یک چیز معمولی است این آقا طنز پرداز است وبرای خنده حظار این کارا کرده همانطور که برای ترک لر و کرد هم همین واژ ها به کار می رود.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    داداش مگه میشه مگه داریم جناب عبدی عمر خودش رو برای خندیدن این ملت گذاشت ایشون قصد جسارت نه به هموطنان عرب زبان ما بلکه به هموطنان شیعه زبان عربی و اهل سنت رو هم نداشت.ایشون اومد حرفشون رو تصحیح کرد مگر اون نماینده نخونده یا نشنیده .
  • مهاوي اهوازي A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    ماعرب زبان نيستيم بلكه عرب اصيل هستيمخبر چرا ازاين حرف تعجب كردي؟خوزستان بالاي٤مليون عرب اصيل داره نه عرب زبان٪‏
    • نادر IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      13 15
      استان های بزرگی مثل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز 4 میلیون نفر جمعیت ندارند چطوری فقط عرب اصیل خوزستان شد 4 میلیون
  • بي نام ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    به عرب و عجمش كار نداريم اين نوع حرف زدن در سيما كار زشتيه
  • ايراني IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    14 7
    سخنان اين نماينده تامل برانگيز است .تبعيض و عرب اصل بودن و ثروتمند ترين استان ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    18 2
    چرا سعی میکنید اشتباه یک بازیگر حتی محبوب را سرپوش بگذارید خیلی راحت بگویید که این آقا اگر در بازیگری برای خودش یلی است اما ادبیات گفتاری او ضعیف است همه میدانند وقتی کسی کلمه عربا را به کار میبرد منظورش چیست.
  • کوته نظر نباش عبدی A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    18 6
    اکبر عبدی کار بدی کردی حتی اگه منظورت اون عرب بوده که از دخترت خواستگاری کرده مهریه هم تعیین کرده مگه از دید اسلام اون عربه چکار کرده که چنین گفتی به نظر من به اون عربه هم توهین کرده . مگه اون عربه فاجعه منا را ایجاد کرده .اون حادثه را کسی دیگر احتمالا نقشه استکباره برای نابودی ایران و عربستان دو قطب اسلام .
  • عرب اهوازی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    11 12
    آقای نماینده اولا صحبت آقای عبدی مربوط به عرب عربستانی که با وقاحت تمام برای خواستگاری دختر دردانه اش عین خرید کنیزکان قیمت گذاری کرده بود هستش و اصلا ربطی به اعراب غیور ایران زمین ندارد حالا شما کاسه داغتر از آش شده ای که مثلا برای دوره بعد مردم غیور خوزستان به اصطلاح بگن که شما هم عرضه کاری رو داری تا حالا چه کار مفیدی تو مجلس برای اعراب اصیل و حتی عرب زبانان عزیز خوزستانی انجام داده اید که این گونه قیافه حق بجانب گرفته اید ؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    22 8
    عرب خارج و داخل نداریم،نژادپرستی موقوف...
  • سید A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    10 7
    سلام بنظر من آقای عبدی بسیار کار اشتباهی کرد با این ادبیات صحبت کردن توهین به کل مردم بود
  • ارش IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    15 17
    حرف اقایی عبدی حرف همه ایرانیاست..مرسی اقایه عبدی
  • بی نام GB ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    12 7
    خسته نباشید.تا حالا کجا تشریف داشتید جناب نماینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    11 4
    نه,,, آقای نماینده از سیاستت خوشم اومد ولی خرابش کردی دادا بعد یک ماه اینو گفتی باید زودتر از اینا میگفتی راحت دو سه میلیون رای میاوردی هم خودتو هم هامیانتو خراب کردی.بگذریم بابا