ایسنا نوشت: در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات بحرینی علیه کشورمان، رئیس امنیت عمومی این کشور ایران را به آموزش و تجهیز افرادی که به دنبال انجام حملات تروریستی و ایجاد اغتشاش سیاسی در این کشور کوچک هستند متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، طارق الحسن، رئیس امنیت عمومی بحرین مدعی شد که پلیس این کشور و سرویسهای اطلاعاتی با متوقف کردن کشتی‌های قاچاق حامل اسلحه از ایران و کشف وسایل مخفی برای سر هم کردن وسایل انفجاری و مواد مرتبط با آن که از سوی ایران تامین شده از انجام برخی حملات جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، در اوایل ماه اکتبر بحرین سفیر خود را از ایران فرا خواند و کاردار ایران را اخراج کرد. بحرین اعلام کرد که ایران از خرابکاری ، تروریسم و تحریک خشونت حمایت کرده است.

با این حال ایران اتهامات دخالت در امور بحرین یا ارسال اسلحه به گروههای شیعه مخالف حکومت سنی حاکم در این کشور را رد کرده است.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر خارجه ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا به دنبال اخراج دیپلمات ایرانی از بحرین گفت:‌ بحرین بارها به اشتباه اتهامات گوناگونی علیه ایران مطرح کرده است. مشکلات داخلی بحرین با گفت و گوی ملی و حضور همه‌ طرف ‌ها حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام بحرینی در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره ادعای ارتباط حوادث بحرین با جمهوری اسلامی ایران را رد کرده و آن را بی اساس خوانده است.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش‌تر در واکنش به ادعاهای مقامات بحرینی علیه ایران اعلام کرده بود که اتهام زدن به ایران کارایی خود را از دست داده است و مقامات بحرینی به جای فرافکنی در روشهای خود تجدید نظر کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =