پس از آنکه تکلیف طلبکاران موسسه مالی و اعتباری میزان مشخص شد، طلبکاران شرکت پدیده شاندیز هم منتظر شده اند تا فکری به حالشان بشود.

به گزارش خبرآنلاین، در آخرین ساعات کاری هفته گذشته، بانک مرکزی در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد تمام اموال و بدهی های موسسه مالی و اعتباری میزان به بانک صادرات منتقل شده و این بانک از این پس پاسخگوی طلبکاران موسسه میزان است.

با وجودی که طلبکاران میزان صدمات زیادی کشیدند تا در نهایت تکلیف شان مشخص شد ولی هنوز بخش عظیمی از مردم به خصوص هموطنانی که در استانهای شمال شرقی ساکنند و در شرکت پدیده شاندیز سرمایه گذاری کرده اند، در بلاتکلیفی به سر می برند و مشخص نیست چه کسی پاسخ مطالبات آنها را می دهد.
شاید اصلی ترین تفاوت آنها با طلبکاران موسسه میزان در چگونگی طلب آنهاست. طلبکاران موسسه میزان، مقدار مشخصی پول در اختیار این موسسه گذاشته بودند که در انتظار دریافت سود آن به سر می بردند و واقعیات اقتصادی می گوید وقتی موسسه ای ورشکست شود، فقط اصل سود را می توان از آن مطالبه کرد و برای دریافت سود متعلقه خیلی نمی توان امیدوار بود. ولی طلبکاران شرکت پدیده شاندیز مالک سهامی هستند که هر روز به قیمت آن روز خرید و فروش می شده. برخی سهام را بسیار ارزان و برخی بسیار گران خریده اند و هنوز در نرخ گذاری این سهام، بین دادستانی، طلبکاران و مدیران شرکت، اختلاف است.
اکنون طلبکاران پدیده شاندیز پس از حرکات متعدد خیابانی، تحصن ها، تجمعات و بحث و جدل با مسئولان و نمایندگان مجلس، به سمت اقدامات اینترنتی آمده اند. موج عظیم کامنت هایی که در سرویس مشکلات مردم، هر روز با آن مواجهیم نشان می دهد طلبکاران پدیده شاندیز به سمت فضاهای سایبر آمده اند تا افکار عمومی را نسبت به سرنوشت سرمایه خود حساس کنند. گروه های متعددی در شبکه های اجتماعی تشکیل شده که در آن، شماره تلفن مسئولان و نمایندگان مجلس به وفور جابجا می شود و اعضای این گروه ها از همدیگر می خواهند پیامهایی که حاوی درخواست کمک آنهاست به گوش مسئولان برسد. آنها یک صدا از مسئولان می خواهند تکلیف سهامشان مشخص شود، یا به نرخ عادلانه تبدیل به پول شود یا اجازه دهند این شرکت به کارش ادامه دهد.
در این بین، برخی از سهامداران پدیده نیز با امضای طومای بسیار طولانی از دفتر مقام معظم رهبری خواسته اند تا نسبت به این موضوع ورود کند و تکلیف این سهامداران را روشن کند.


آنها همچنین تصمیم دارند امروز و فردا در مقابل واحدهای تجاری وابسته به شرکت پدیده شاندیز حاضر شوند تا با حساس کردن مردم، مسئولان را وادار کنند هر چه زودتر درباره اموال این اشخاص تصمیم بگیرند.

 


23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    7 36
    اگر قيمت سهام يك شبه صد برابر مي شد باز هم اين سهامداران طومار مي نوشتند؟ خوب سهام يكبار بالا مي رود و يكبار هم نزولي مي شود. جنبه باخت نداريد سهام نخريد و پولهايتان را در بانك بگذاريد كه مطمئن تر است.
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      7 0
      آقای بی نام مشکل سهامداران قیمت سهام نیست، مشکل بلاتکلیفی است
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      7 0
      الان هم کسی برای پایین اومدن قیمت طومار ننوشته.. مشکل بلاتکلیفی سهامدارا است و اینکه جلوی کار شرکت رو گرفتند
    • عموسعید A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      2 1
      سلام حضور هموطن عزیز ما میدانیم سرمایه گذاری در سهام، سیر صعودی و نزولی دارد و سپرده گذاری در بانک ها مطمئن است. اما صحبت اینجاست که این ملت با تبلیغات وسیع و گسترده صدا و سیما و حمایت قوی مسولین وقت، به حاکمیت اعتماد کرده و در یک پروژه بزرگ ملی که باعث سرافرازی و سربلندی مجاورین حرم مطهر رضوی در برابر زائرین عزیزی بود که به این شهر مقدس سفر میکنندسرمایه گذاری نمودند. به نظر خود حضرتعالی نباید یک نفر در خصوص آینده این پروژه و این سرمایه گذاری پاسخگو باشد؟ این درست است که بسیاری از ما بخاطر سوداوری سرمایه گذاری کردیم. ولی آیا نباید صحبتی از اصل پول ما هم باشد؟ شما می پذیرید که اصل پول هم هاپولی شود؟ ممنون میشم اگر خودتان را واقعا جای بدبختایی بذارید که به رسانه ملی و نظام اعتماد نمودند.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      2 0
      به نظر شما اين واقعا سهام بود و مثل سهام بورسي قابليت بالا پايين رفتن داشت؟ سهامي كه قيمت اون رو مديرعامل تعيين كنه كه سهام نيست
  • مجدد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    14 2
    سود برداشت شده از حساب مردم در موسسه ميزان به نفع هيئت مديره ميزان و بقيه دوستان جهت حق حساب تبليغات آقايان در انتخابات مجلس اسفند 94 و خرداد 1396 رييس جمهور مجدد انتخاب شوند
  • محمد A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    42 2
    بابا من چه گناهی کردم از صبح تا شب این رسانه میلی داشت تبلیغات پخش میکرد تازه فهمیدم به رسانه ملی نباید تحت هیچ شرایطی اعتماد کرد من دارایی مو میخوام رسانه ملی باید خسارت بده
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    3 0
    فاجعه اي كه صدا وسيما براي سهامداران پديده درست كرد غير قابل بخشش است .به صدا وسيما اصلا نمي شود اعتماد كرد ....11پديده اولين ضربه به ملت نبوده دقت كنيد هنوز دروغاش ادامه داره؟؟ متاسفم رسانه ملي ؟؟؟؟؟؟؟
  • علی US ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    2 2
    انتخابات نزدیک هست اگر دولت می خواهد مردم به انها اعتماد کنن باید حسن نیت خود را نشان دهد بنابراین مشکلی که برای سهامداران پدیده پیش امده را به نحوی خاص و سریع حل کنید تا رای مردم را داشته باشید
  • مصطفي A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    3 1
    عدم پاسخگويي مسئولين و بلاتكليف گذاشتن مردم زجرآورتر از هر مسئله ديگري است. متأسفانه اين دولت خيلي به مخفي كاري و عدم شفافيت تمايل دارد. چند سوالي كه بايد پاسخ داده شود: 1آيا وضعيت من كه سهام را 12 هزار تومان خريده ام با آن كسي كه 3 هزار تومان خريده است يكي بايد باشد؟ من نه تنها سودي نبرده ام به فرضي كه پول حواله ها را بدهند بلكه يك سال زيان كرده ام. 2سال گذشته قبل از هشدار دادستان مشهد عده بسياري براي خريد سهام به پديده هجوم آوردند امثال من. همان زمان عده اندكي از سهام داران عمده و قديمي سهام خود را فروختند و پول آن را گرفتند اگر به دنبال حقيقت هستيد اين خبري است كه بايد دنبال آن باشيد. آن افراد خبرهايي داشتند كه ما نداشتيم و پول ما رفت به جيب آنان. آنها را پيدا كنيد