ایرنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه همکاری الجزایر را برای کمک به سیاست های این کشور در خصوص حل و فصل بحران سوریه خواستار شد.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» در پیامی به «عبدالعزیز بوتفلیقه» همتای الجزایری خود آمادگی کشورش را برای همکاری موثر با الجزایر درباره حل و فصل بحران سوریه، مبارزه با تروریسم و مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی اعلام کرد.

وی در این پیام بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید و خاطرنشان کرد که بدون یافتن یک راه حل سیاسی، از عوامل این بحران رهایی پیدا نخواهیم کرد.
پوتین خطاب به همتای الجزایری خود با بیان اینکه ما روی درک و فهم شما از سیاست روسیه در قبال بحران سوریه و مبارزه با تروریسم حساب می کنیم، تاکید کرده که کشورش در قبال هرگونه اقدام جدی برای دریافت موضع شرکای خود درباره این مسایل اعتبار قائل است.
پوتین همچنین با اشاره به اینکه جنایات تروریست ها در سوریه، عراق، لیبی و برخی کشورهای دیگر ، چهره اسلام را مخدوش می کند، تاکید کرد که کشورش از همه تلاش ها برای نابودی کانون افراط گرایی و تروریسم در سوریه و عراق حمایت می کند.
کشورهای الجزایر و روسیه پیشتر نیز بر لزوم دستیابی به یک راه حل فوری سیاسی برای حل بحران سوریه با توجه به پیامدهای گسترده انسانی و امنیتی آن برای منطقه، تاکید کرده بودند.
«رمطان لعمامرة» و «سرگئی لاوروف» وزیران امورخارجه الجزایر و روسیه در تاریخ 30 سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بر این موضع تاکید کردند.
با این حال، الجزایر تاکنون موضع گیری رسمی و صریحی درباره کمک به روسیه در حل بحران سوریه و نبرد این کشور علیه گروه های تروریستی نکرده است. اما موضع این کشور با توجه به آشنایی بیش از 10 ساله آن با کانون های تروریسم همواره از مبارزه با تروریسم و افراط گرایی حمایت کرده است.
الجزایر همچنین از مشروعیت بین المللی سوریه و حل و فصل سیاسی بحران این کشور توسط خود سوری ها حمایت و در نوامبر سال 2011 از فراخوان سفیر خود از دمشق خوداری و از حضور سفیر سوریه در الجزایر حمایت کرد.
الجزایر همچنین در ماه مارس 2013، اندیشه اعطای کرسی دمشق در اتحادیه عرب به ائتلاف مخالفان سوری را رد و تاکید کرد که تجزیه ملت سوریه را نمی پذیرد و این ملت برای الجزایر یک ملت واحد است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =