ایسنا نوشت: منابع محلی در سوریه از آغاز عملیات ائتلاف نظامی مورد حمایت آمریکا موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" علیه داعش خبر دادند. در همین حال در مرکز سوریه نیز خبر می‌رسد که داعش شهرک مهین در حومه شرقی حمص را به اشغال درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرفان درویش، سخنگوی گردان‌های «برکان الفرات» از شاخه‌های ائتلاف جدید به خبرگزاری فرانسه گفت: این اولین اقدام ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه است که از عصر جمعه آغاز شده و تمامی نیروهای عضو ائتلاف در این عملیات شرکت دارند.

درویش ادامه داد: این عملیات تمامی مناطق حومه استان حسکه از جمله الشدادی و الهول را در بر می‌گیرد و تا زمانی که داعش در این استان حضور داشته باشد به عملیات‌مان ادامه می‌دهیم.

این مسوول سوری گفت که ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات خود از سوی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، ائتلاف "نیروهای دموکراتیک سوریه" جدیدترین تشکل نظامی ایجاد شده در سوریه است که از شبه نظامیان عرب، کردها، آشوری‌ها و دیگر طوایف شمالی سوریه تشکیل شده و از سوی دولت آمریکا تجهیز می‌شود. عملیات نظامی این گروه در جنوب استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه که بخش‌های وسیعی از آن در اختیار کردهاست، آغاز شده است.

یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه و گروهی از شورشیان مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه در 12 اکتبر اعلام کردند که قصد دارند در قالب ائتلاف موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامیشان علیه داعش را به طور مشترک انجام دهند.

فرماندهی کل این ائتلاف نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اولین عملیات نظامی خود را به عنوان نخستین گام در جنگ علیه داعش آغاز کرده‌ایم و برای آزادسازی حومه جنوبی حسکه به نبردمان ادامه می‌دهیم.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که درگیری‌هایی میان ائتلاف جدید و گروه تروریستی داعش در منطقه الهول در حومه شرقی حسکه به وقوع پیوسته و این درگیری‌ها همزمان با بمباران شبانه جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش بوده است.

واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که حدود 50 نیروی ویژه خود را برای کمک به تلاش‌ها در جهت "ریشه‌کن کردن داعش" به شمال سوریه اعزام می‌کند.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی «اعماق» وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شد که این گروه شهرک مهین در حومه شرقی حمص را به اشغال خود درآورده است. منابع مخالف نیز با اعلام خبر پیشروی داعش در شهرک مهین و شهرک صدد در حمص اعلام کردند این پیشروی‌ها پس از درگیری‌های شدید با ارتش سوریه و استفاده از دو خودرو بمب‌گذاری شده علیه ارتش صورت گرفت.

به گفته این منابع داعش ایست بازرسی ارتش در ورودی شهرک صدد در حمص را هدف حمله انتحاری با یک خودرو بمب‌گذاری شده قرار داد.

داعش اوت گذشته نیز شهرک القریتین در حومه حمص را به اشغال خود درآورد و در بیستم مارس گذشته شهر تاریخی پالمیرا (تدمور) را اشغال کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =