۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸

ایرنا نوشت: خبرگزاری یمن پرس اعلام کرد: دهها تن از مزدوران رژیم سعودی در عملیات نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان الجوف این کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمنی پرس، واحد موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن با 8 موشک کاتیوشا مراکز تجمع مزدوران را در منطقه الکناوس به دقت هدف قرار دادند.

در این حمله شمار دیگری از تروریست های وابسته به رژیم سعودی نیز زخمی شدند و 4 خودرو نظامی نیز منهدم شد.
ارتش و نیروهای مردمی یمن همچنین تلاش مزدوران سعودی برای یورش به دو منطقه السلام و اللبنات در استان الجوف را ناکام گذاشتند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به قتل رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =