صبح امروز رئیس سازمان صداوسیما مهمان جلسه فراکسیون رهروان ولایت بود.

کمال الدين پيرموذن نماينده اردبيل در گفت و گو با خبرآنلاين، با بيان اينکه عموم نمايندگان حاضردرجلسه نسبت به سياه نمايي برجام توسط صداوسيما اعتراض کردند، افزود: اينجانب نيز به جد از رييس رسانه «ميلي تندروها» به جهت سياه نمايي ظالمانه برجام عليرغم حمايت ملت از اين توافق و عدم پخش اظهارات آقايان ظريف و نهاونديان دركمسيون ويژه برجام، انتقاد کردم.

به گفته وي، تخريب دولت و مجلس، سياسي نمودن عزاداري تاسوعا وعاشوراي حسيني ايرانيان و اردبيلي هاي حسيني و همچنين تبليغ غيرمتعارف خسران آور پديده شانديز وميزان و حلزون، از ديگر انتقادات وي به سرافراز بوده است.

پيرموذن ادامه داد: ديگر نمايندگان نيز نسبت به بي توجهي به همه سلايق در رسانه ملي، شطرنجي كردن تصوير دكتر آخوندي، سانسوركرن تصويرحسين فريدون برادررييس جمهوردر گزارش سيل ايلام، «ميلي» شدن رسانه «ملي» و تبديل آن به رسانه جبهه پايداري و رسانه خاص چهره هايي چون عليرضا زاكاني، نقوي حسيني و حميد رسايي اعتراض کردند.

نماينده اردبيل با اشاره به اينکه بي مهري به محيط زيست نيز از ديگر انتقادات نمايندگان به صداوسيما بوده است، خاطرنشان کرد: البته ايشان در جواب نمايندگان، توجيه پيشه کرده وبه اقتصاد مقاومتي و ضرورت حسن اجراي برجام و .....اشاراتي داشت.

ابوذر ندیمی هم با بيان اينکه حدود 30 تا 40 نفر از نمایندگان با تمرکز بر برجام و پوشش تلویزیونی آن انتقاداتی را در اين جلسه مطرح کردند، به ايسنا گفت: آقای سرافراز سه نکته را مطرح کردند؛ اول اینکه در زمان مذاکرات و بررسی برجام صرفاً بحث پوشش خبری مطرح بوده و نکته دوم اینکه از لحاظ زمانی سعی کردند شرایط متناسبی باشد و موافقین و مخالفین هر یک 50 درصد وقت داشته باشند. از این پس هم تلاش صداوسیما بر اساس فرمایشات رهبری واخواهی این مطالبات است.

کاظم جلالي رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولايت نيز به خانه ملت گفت: نمایندگان مجلس دغدغه های خود درباره مسائل کلان رسانه ملی نظیر فرهنگسازی، عملکرد ملی، نحوه رویکرد به اقتصاد مقاومتی و برجام را مطرح کرده و مورد نقد قرار دادند. اتفاق نظر نمایندگان بر این بود که تصمیمات در خصوص مسائل مذکور به صورت شایسته و بایسته در رسانه ملی انجام نشده و جلسات بین مجلس و صداوسیما باید به صورت مرتب برگزار شود تا مشکلات حل شود چرا که همه ما در قالب جمهوری اسلامی ایران و رویکردهای کلان نظام حرکت می کنیم.

حسين گروسي عضو فراکسیون رهروان ولایت نيز درباره اين جلسه به ايرنا گفت: در این جلسه سرافراز قول داد تمامی کشور تحت پوشش شبکه های تلویزیون قرار گیرد تا مردم اعتماد بیشتری به رسانه ملی پیدا کنند. همچنین درباره انعکاس صحیح و دقیق اخبار مجلس نیز بحث شد و سرافراز قول داد که تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد. همچنین رییس سازمان صدا وسیما گفت که در آینده بسیار نزدیک تمامی شهرستان های استان تهران زیر پوشش شبکه های تلویزیونی با استفاده از فناوری اچ دی قرار خواهد گرفت.

به گفته وي، این جلسات تکرار می شود تا مجلس شورای اسلامی بتواند در افزایش بودجه برای ارتقا فناوری های جدید به صدا و سیما کمک کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    100 0
    خوشم میاد این اصطلاح "رسانه میلی" در بین نماینده های مجلس هم جا انداخته... دمش گرم
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    34 0
    ابوذر نديمي ؟؟؟؟؟؟
  • بهار A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 72
    اتفاقاتصورحسین فریدون بانوبخت درایلام نشان داده شد.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      22 0
      ولی همان تصویر در شبکه سراسری سانسور شد.
  • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    83 0
    برادر من . هزار تا جلسه دیگه هم باشه این آقا همین حرفها رو دوباره تحویل شما میده پس خودتون رو خسته نکنید. مجلس قدرت فشار بر رسانه میلی را ندارد. این حقیقتی تلخ است که باید پذیرفت.راهش کاهش بودجه صدا و سیما است. به حدی که به تعطیلی کشانده شود . اونوقته که تازه میاند سر میز
  • merfoz A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    79 0
    شرم آوره. نماینده میگه مسلمون چرا تلویزیون رسانه میلی و پایداری شده، سرفراز میگه میخواهم کل تهران رو پوشش اچ دی بدیم
  • بی نام EE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    81 1
    در این جلسه سرافراز قول داد تمامی کشور تحت پوشش شبکه های تلویزیون قرار گیرد تا مردم اعتماد بیشتری به رسانه ملی پیدا کنند. .آقای سرافراز با این چیزا اعتماد به رسانه ملی پیدا نمی شه .راهکار بسیار ساده ای برای اعتماد وجود داره فقط دروغ نگید همین
  • عطا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    70 0
    در مملکت ما چی درست است که رادیو و تلویزیون درست باشد؟
  • کامیاب A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    77 0
    برنامه های تلویزیون همواره یکسویه و به سمت یک گروه اقلیت و تندرو می چرخد و مردم را از این رسانه گریزان کرده است
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    54 0
    مرکز پژوهشها ی صدا و سیمادر قم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    58 2
    بخدا اگر از تمام سلایق که نظام و قانون اساسی را قبول دارند در صدا و سیما استفاده می کردند و برنامه های متنوع داشتند هر گز و هر گز عمده مردم و مخصوصا نسل جوان به ماهواره ها پناه نمی بردند حیف از ان بیت المال که به این صدا و سیما داده میشود ماهواره ها ممکن است چند برنامه علمی داشته باشند ولی بدانید بنوعی مفاسد را نیز تیلیغ می کنند و جذبه پیدا می کنند می خواهند قبول کنند می خواهند همچنان بر تداوم این راه ادامه دهند به عنوان امر بمعروف عرض می کنم مسلمانم و نظام و کشورم دوست میدارم
  • بی نام RO ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    53 0
    اقای سر افراز پایداری تندرو است این را همه میدانن متاسفانه دارود تیشه به ریشه ی رسانه میزند
  • یا حسین IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 32
    بهتر بود خبرآنلاین گزارش کامل جلسه را می گذاشت تا قضاوت ها صحیح و به واقعیت نزدیک تر گردد. . صدا و سیما یک تنه در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و داخلی ایستاده است و ملاک آن بیانات و رهنمود های رهبری است نه این دولت و نه آن دولت. براساس قاون اساسی صدا و سیما مبلغ سیاست های نظام است نه دولت ها و گروه ها.
  • ارش IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    خوب چه نتیجه گرفتین