۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۵

روزنامه آفتاب یزد در یادداشت صفحه نخست خود نوشت: شما می توانید عزیز دلواپسان شوید حتی اگر «ب.ز» باشید و میلیاردها پول مملکت و مردم را به یغما برده باشید . چگونه؟ عرض می کنم.

یک اتفاق نادر و بدیع رخ داده که بسیار جالب توجه است و آن هم نحوه مواجهه رسانه‌های دلواپس با جلسه دادگاه است.

شوربختانه این رسانه‌ها بسان گرگی که طعمه ای دیده و چشمانش برق می زند جلسه فوق را پوشش دادند و سعی کردند تا آنجا که در توان شان است ادعاها و توهمات متهم میلیاردی را علیه وزارت نفت و شخص زنگنه برجسته و از آن بهره برداری کنند، به این تیترها نگاه نمایید: «اگر موضوع دریافت پول نفت است؛ چرا زنگنه 5 میلیارد یورو بدهی آن فرد غیرمتخصص را دریافت نمی کند؟!»، «وزارت نفت برای دریافت مطالبات شماره حساب اعلام نکرده است»، «اگر مکالمات را بیاورم تا گوش دهید خجالت می کشید!»، « مدام ژست می گیرند که آماده ایم مطالبات را دریافت کنیم در حالیکه اصلا شماره حساب ندادند» و...

برای جلوگیری از اطاله کلام تنها به برخی نمونه‌ها در این وجیزه اشاره شده است. گزارش نویسان دلواپس با تیترهای «ضد زنگنه» و برجسته نمودن قسمت‌های ضددولتی دفاعیات متهم نفتی، از او یک فرشته ساخته اند.

نگارنده این رفتار رسانه‌های خاص را نه تنها عجیب و غیرمنتظره بلکه مشکوک می داند. شاید در نگاه نخست این رفتار ژورنالیستی تلقی شود اما عزیز شدن کسی که پول مردم را خورده و یک آب هم روش(!) موضوع کم اهمیتی نیست. مثلا در همین راستا این پرسش مهم مطرح است چرا «ب.ز» در دفاعیات خود کوچکترین اشاره ای به عملکرد مدیران دولت قبلی نمی نماید و صرفا از مقامات این دولت طلبکار است؟یا چرا متهم نفتی در اظهارات خود جملات و کلید واژه‌هایی را به کار می برد که همان‌ها در رسانه‌های دلواپس منتشر شده بود و در واقع او تنها زحمت باز نشر آن را کشیده است؟!یا از همه این حرف‌ها گذشته دلیل این هماهنگی چیست و چرا یک دزد عزیز می شود؟!

جان کلام آنکه در بهترین حالت ممکن این موضوع یک سوء استفاده آشکار و بازی با اعتقادات و قدم گذاشتن روی خط قرمز مردم در مورد مبارزه با فساد است ؛البته فقط در بهترین حالت ممکن !

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    مشکوک است
  • محمد IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    22 1
    انشالا روزی برسه که تمام دزدان بیت المال فارغ از جناح سیاسی محاکمه بشن.
  • بی نام RO ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    12 1
    خدا را شاکرم که دشمنان این مردم را دلواپس قرار داده است. به هر حال این پول بین اشون یک جوری قسمت شده که به وقتش بهم نان قرض بدهند.
  • یه نمونه کرسنت EU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    2 18
    حالا شما چرا از زنگنه حمایت می کنید؟ مگه قراردادهای ظالمانه رو فراموش کردید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    23 0
    دقیقا درسته من دیشب از مشاهده گزارش 20و30 درباره دادگاه حیرت زده شدم تا این حد صدا و سیما مردم را خ... فرض کرده؟؟
  • بی نام EU ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    15 14
    بابک زنجانی: مگر می‌شود فردی که از سال ۷۸ تا ۹۲، میلیاردها تومان معاملات بانکی و تجارت داشته و ال سی باز کرده است یک مرتبه فردی غیرمطمئن شود؟ چرا آن زمان منشاء پول‌های من درست بود و صوری نبود و یک مرتبه خواستند دادستان را فریب دهند؟ اگر موضوع فقط وصول پول‌های نفت است، پس آقای وزیر برود آن ۵ میلیارد یورو که از فردی غیرمتخصص برای فروش نفت طلبکارند را دریافت کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    17 1
    حالا فهمیدم چرا دلواپسند