آیا حضور نظامی ایالات متحده در سوریه و عراق تقویت خواهد شد؟

یک روزنامه روسی این پرسش را مطرح می کند که آیا حضور نظامی ایالات متحده در سوریه و عراق تا چه اندازه و عملی خواهد شد؟

به گزارش خبرآنلاین خبرنگار روزنامه ماسکوفسکی کمسمولتس پاسخ این سوال را از کارشناسان غربی جویا شده است، آنها می گویند مداخله ای در کار نیست.

در حالی که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان اجرای عملیات مستقیم آمریکا در سوریه و عراق علیه داعش شد، برخی رسانه ها اظهارات نسبتاً مبهم وزیر را به عنوان آمادگی برای عملیات گسترده زمینی آمریکا و کشورهای عربی همزمان با عملیات هوایی روسیه در سوریه تعبیر کردند. خبرنگار ماسکوفسکی کمسمولتس نظر کارشناسان غربی را درباره گسترش عملیات آمریکا در عراق و سوریه را جویا شده است.

دانیل سرور دیپلمات سابق آمریکایی و استاد دانشگاه جان هوپکینگز معتقد است که ایالات متحده می تواند در برخی موارد از نیروهای ویژه عملیاتی برای حملات به داعش و القاعده استفاده کند و گروگان ها را آزاد نماید ولی هیچ گونه مداخله گسترده زمینی در کار نیست. به گفته وی، مقامات عراق از مداخله بیشتر آمریکا استقبال می کنند ولی مقامات سوریه این کار را نخواهند کرد.

نیک اوبرایان رئیس مدرسه عالی پلیس و امنیت

دانشگاه چارلز استارت نیز احتمال اعزام شمار کثیر نظامیان آمریکایی به منطقه را ضعیف دانست زیرا مردم آمریکا نگران تلفات انسانی هستند.

از سوی دیگر، ایالات متحده از پیشرفت ضعیف در مبارزه با داعش نومید شده است و می تواند امکان اعزام نیروهای آموزش دیده حرفه ای را بررسی کند. این تصمیم برای باراک اوباما که همیشه بر عقب کشیدن نیروهای آمریکایی از مناطق مناقشه زده تأکید می کرد، بسیار دشوار خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =