ایرنا نوشت: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه نوشت: هواپیماهای کشورهای ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان، بارانی از محموله های سلاح های پیشرفته و سنگین را در استان حضرموت برای القاعده و گروه های مخالف یمنی فرو ریختند.

این پایگاه خبری به نقل از یک نظامی آگاه در ارتش ملی یمن بدون اشاره به نام وی، افزود: این محموله های سلاح شامل انواع موشک های با برد متوسط، گلوله های ضد تانک و مقادیر زیادی از انواع سلاح های سبک و سنگین می باشد که وی به جزئیات آنها اشاره نکرد.

همزمان با حمله های شدید هوایی ائتلاف عربی - آمریکایی عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) به رهبری آل سعود علیه مردم یمن، گروه های تروریستی تکفیری همچون القاعده و داعش با سوء استفاده از هرج و مرج بوجود آمده ناشی از نبود حکومت مرکزی بر شدت و وسعت فعالیت های تروریستی خود در برخی استان های یمن از جمله حضرموت،عدن، تعز و مآرب افزودند و بصورت آشکار مورد حمایت کامل تسلیحاتی و مالی کشورهای عربستان سعودی، قطر و امارات قرار گرفتند.

در مدت هفت ماه گذشته از حمله سعودی ها به یمن، بارها و بارها محموله هایی شامل انواع سلاح ها از طریق هواپیماهای این کشورها برای این گروه ها فروریخته شده است.

اخبارالساعه نوشت: گروه های مخالف یمنی که شهر حضرموت را در اشغال خود دارد همچنان منتظر ارسال سلاح های بیشتر از سوی عربستان و امارات می باشد که در زمان مناسب برای آنها ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش این سلاح ها قرار است در عملیاتی هماهنگ با حملات کشورهای ائتلاف به ارتش و گروه مردمی انصارالله در حمله به استان شبوه مورد استفاده قرار گیرد.

عربستان و متحدان عربش با حمایت آمریکا از ششم فروردین گذشته حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

در اثر این حملات تاکنون بیش از 22 هزار یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی شده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =