تسنیم نوشت: رسانه‌های خبری آمریکا اعلام کردند: کاخ سفید سعی خواهد کرد تا از انتشار چندین نامه الکترونیکی بین باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور جلوگیری کند.

روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز نوشت: وزارت خارجه آمریکا قصد دارد بخش دیگری از ای‌میل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور را منتشر کند ولی کاخ سفید بر این مسئله تأکید داشته است که ای‌میل‌های بین باراک اوباما و هیلاری کلینتون باید تا زمانی که اوباما در قدرت هست، محرمانه باقی بماند.

یک مقام رسمی کاخ سفید به روزنامه نیویورک تایمز گفته است: تا زمانی که رئیس جمهور در قدرت است، همه ای‌میل‌های ضبط و جمع‌آوری شده باید محرمانه باشد. این یک اصل است که مقام‌های قبلی کاخ سفید نیز از آن دفاع کرده‌اند.

استفاده کلینتون از ای‌میل و سرور شخصی برای انجام کارهای رسمی موجب انتقادات شدیدی علیه وی شده است. کلینتون طی سالهای 2009 تا 2013 میلادی، وزیر خارجه آمریکا بوده است.

در ماه اوت، بازرس ویژه جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد: حداقل 2 مورد از ای‌میل‌های کلینتون حاوی اطلاعات طبقه بندی و فوق‌محرمانه بوده که نمی‌بایست از طریق ای‌میل‌های شخصی و نامطمئن ارسال شود.

دادگاهی در آمریکا نیز در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا همه 55هزار صفحه ای‌میل کلینتون را تا اواسط ژانویه 2016 میلادی منتشر کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =