یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه گفت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور مجوز استقرار 50 نیروی عملیات ویژه را در شمال سوریه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه گفت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور مجوز استقرار کمتر از 50 نیروی عملیات ویژه را در شمال سوریه به منظور همکاری با نیروهای زمینی محلی در جنگ علیه داعش صادر کرده است.

منابع آمریکایی اعلام کردند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تعداد کمی از نیروهای عملیات ویژه را به سوریه اعزام کند تا در زمینه کمک به شورشیان (به اصطلاح) میانه رو نقش مستشاری ایفا کنند؛ اقدامی که او مدتها بود از بیم آنکه آمریکا وارد جنگی دیگر در خاورمیانه شود از آن خودداری می کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، یک مقام آمریکایی نیز دربارۀ جزئیات نیروهای اعزامی گفت تعداد این نیروهای عملیات ویژه آمریکا که قرار است در سوریه نقش مستشاری ایفا کنند بین 20 تا 30 نفر خواهد بود.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز این تصمیم را تایید اما از اشاره به تعداد این نیروهای آمریکایی که قرار است در سوریه مستقر شوند خودداری کرد.
این منابع تصریح کردند این اقدام که پیش بینی می شود امشب اعلام شود بازتاب راهبردی گسترده تر به منظور تقویت شورشیان میانه رو در سوریه حتی در بحبوحه افزایش تلاش های واشنگتن برای یافتن راه حلی دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ داخلی چهار ساله در این کشور است.

این تصمیم آمریکا پس از آن گرفته شد که روسیه ماه سپتامبر نقش نظامی خود را در سوریه به منظور حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور افزایش داد.

روسیه اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور به اهداف داعش در سوریه حمله خواهند کرد اما هواپیماهای روسی دیگر گروه های شورشی مخالف اسد از جمله گروه های شورشی مورد حمایت واشنگتن را نیز هدف قرار داده اند.

گفته می شود باراک اوباما، مجوز تقویت کمک نظامی به اردن و لبنان را برای مقابله با داعش را نیز صادر کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =