هشدار امام جمعه تهران به آمریکا:درصورت استفاده ازگزینه نظامی،پایگاه هایتان درتمام دنیابه خطرمی افتد

خطیب نماز جمعه تهران به آمریکایی ها هشدار داد که اگر گزینه نظامی را انتخاب کنند؛ پشیمان شده و به سرشان می‌کوبند و طعم تلخ مرگ بر آمریکا را به خوبی خواهند چشید.

به گزارش خبرآنلاين، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که به برکت تقوا راه‌های بن بست باز می شود، به نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور در رابطه با برجام اشاره کرد و گفت: همان طور که تقوا می‌تواند انسان را از بن بست نجات دهد در مورد برجام نیز این مساله صدق می‌کند و بهترین تقوا در این رابطه تبعیت از ولی امر آگاه وبینا و هوشیار است که همه امور را رصد می‌کند و هشدارهای لازم را می‌دهند.

وی با تاکید براین که تقوا یعنی مطیع رهبر بودن گفت: عجیب است هنوز مرکب برجام خشک نشده است اوباما دستور می‌دهد و می‌گوید گزینه نظامی را روی میز نگه دارید. اینقدر ما را از گزینه نظامی نترسانید و بدانید اگر اشتباه کردید و این گزینه را عمل کردید آن چنان پشیمان خواهید شد که پشیمانی برای شما نفعی نخواهد داشت. نمی‌توانید انقلاب اسلامی را از جنگ بترسانید. اگر چنین اتفاقی بیافتد انقلاب اسلامی در سراسرجهان و کشورهای اروپایی و حتی درون خود آمریکا آنقدر حامی و علاقمند و شیفته دارد که نمی‌گذارند خواب به چشمان شما راه پیدا کند. در صورت استفاده از گزینه نظامی علیه ایران پایگاههای نظامی شما در دنیا به دست علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران به خطر خواهد افتاد و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به کمک دوستان منطقه‌ای خود امید دارند تا اسراییل را با خاک یکسان کنند.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** پیمان شکنی آمریکا روشن است و مسئولان باید مراقب باشند . مسئولان باید رسما بگویند که البته ظاهرا گفته‌اند که اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند ما هم از تعهداتی که کرده‌ایم دست بر می‌داریم.

** باید باور کنیم آمریکا دشمن ایران است و در این رابطه شک نداشته باشیم. ایران ، اسلامی است و آمریکا دشمن اسلام است چون اسلام ضد نظام سلطه است. این دشمنی ادامه دارد تا آنجا که ایران مقتدر با قدرت درونی خود مشت محکمی به دهان آمریکا بکوباند و او را از نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مایوس کند.

** آمریکا در طول مذاکرات دو ساله مکرر نقض عهد کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. این رفتار یعنی آمریکا قصد حل و فصل عادلانه ندارد بلکه در صدد پیشبرد اهداف خصمانه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

**برجام نقاط ابهام و ضعف ساختاری دارد. اگر مسئولان دقیق و لحظه به لحظه مراقبت نکنند خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده پیش خواهد آمد. بنابراین تذکرات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی حاوی نکات مفیدی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

** اگر آنها بخواهند به بهانه حقوق بشر و یا این که به دروغ بگویند ایران حامی تروریسم است تحریم‌ها را برگردانند بدانند که از نظر ما این رفتار یعنی نقض برجام و دولت باید فعالیت‌های برجام را در این صورت متوقف کند.

** از تریبون نماز جمعه که تریبون مردم است اعلام می‌کنم برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9 شرط رهبری در آن اعمال شود.

** امیدواریم وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها به واردات بی رویه نیانجامد و از وارد کردن هر گونه مواد مصرفی از آنها جدا پرهیز شود و به تولید داخلی توجه فراوان شود.

**وقتی امور به دست جوانان ناپخته و خام و بدون تدبیر افتد محصولش همین خواهد بود که حرف‌های سبک و دور از منطق نوجوان عربستانی وزیر خارجه را شنیده‌ایم.

** شنیده شده است حکومت سعودی دچارکم پولی شده است .نمی دانم این خبر تا چه اندازه صحت دارد ولی گفته می‌شود یکی از شاهزاده‌های سعودی با مواد مخدر به لبنان رفته تا از طریق فروش آنها پول به دست آورد و نشان می‌دهد که حکومت به چه مرحله از ضعف و رسوایی رسیده است، همچنین شنیده می‌شود که عربستان میخواهد برنامه‌اش را در مورد یمن تغییر دهد که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

** در مورد بشار اسد تصمیم با مردم سوریه است و تا به حال گفته‌اند که بشاررا می‌خواهیم. وضع مردم سوریه بسیار بد است و در مضیقه مالی هستند؛ چه بسا بسیاری از آنها نان شب نداشته باشند، پس وظیفه‌ی ما است که به مسلمانان و شیعیان کمک کنیم و هر چه می‌توانیم در این زمینه گام برداریم، که البته رد این راستا در نماز جمعه عده‌ای آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

** فاجعه منا فراموش شدنی نیست. این زخم التیامی ندارد مگر این که حکومت ننگین سعودی ساقط شود یا از مدیریت حج کنار گذاشته شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =