رحمانی‌فضلی و طیب‌نیا ین هفته به مجلس  می روند

مهرنوشت: بررسی سئوال مجتبی رحماندوست نماینده تهران از وزیر اقتصاد و دارایی و بررسی سئوال احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه از وزیر کشور نیز هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

 مجلس شورای اسلامی یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه علنی برگزار خواهد کرد.

اولین دستور کار جلسه علنی هفته جاری رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان مجلس هفته جاری همچنین گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه شوراهای حل اختلاف برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن نیز طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی نیز گزارش خود در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌ها را هفته آینده به صحن علنی مجلس ارسال می‌کند.

بررسی گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه مجلس نیز هفته آینده در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمایندگان در صحن علنی همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار دارند.

وکلای ملت هفته آینده همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نیز که از ابتدای سال جاری در دستور کار مجلس قرار داشته است، هفته جاری نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

هفته جاری یکی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به عنوان ناظر در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی انتخاب می‌شود. علاوه بر این تعدادی از نمایندگان مجلس به عنوان منتخب مجامع استانی و عضو شورای عالی اشتغال انتخاب خواهند شد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =