ایسنا نوشت: رسانه خبری کره جنوبی امروز (جمعه) در حالی از حفر یک تونل جدید در سایت آزمایش‌های اتمی کره شمالی برای انجام آزمایشات آتی هسته‌ای خبر داد که دو روز دیگر قرار است در سئول نشستی با حضور رهبرانی از کره جنوبی، چین و ژاپن برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است روز یکشنبه به سئول برود تا درباره تهدید اتمی و موشکی کره شمالی با مقام‌های دفاعی کره جنوبی به گفت‌وگو بپردازد.

خبرگزاری یونهاپ از قول منابع دولتی کره جنوبی که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد، این سایت در ساحل شرقی کره شمالی و در جایی مستقر است که آزمایش‌های اتمی این کشور انجام می‌پذیرد و کارگران و خودروها در آن فعال هستند تا یک تونل جدید را حفر کنند که به احتمال زیاد برای انجام آزمایشات اتمی در آینده به کار می‌رود.

این خبرگزاری در ادامه آورده است: حقیقت این است که ساخت و حفر یک تونل جدید با هدف انجام آزمایشات اتمی جدید در آینده است. البته هنوز هیچ شواهد و مدارکی بابت آماده سازی انجام آزمایشات اتمی و موشکی جدیدی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی نیز از تایید این گزارش امتناع کرد اما گفت که سئول و آمریکا از نزدیک فعالیتهای اتمی کره شمالی را زیر نظر دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =