ایرنا نوشت: دبیرکل سازمان ملل با ابراز خرسندی از آغاز دورتازه گفتگوهای صلح سوریه با حضور ایران گفت که وی در گزارش ماه سپتامبر خود حضور پنج کشور آمریکا، ایران، روسیه، ترکیه و عربستان سعودی را برای به نتیجه رسیدن این گفتگوها ضروری دانسته است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه در ادامه دیدار خود از اسپانیا در گفتگو با خبرنگاران، آغاز دور تازه گفتگوهای سوریه با حضور نمایندگان 5 کشور ایران، آمریکا، روسیه ،ترکیه و عربستان سعودی را مایه خرسندی دانست.
وی درادامه گفت که او در گزارش 28 سپتامبر خود به مجمع عمومی بر اهمیت حل این بحران از طریق مذاکره تاکید کرده و حضور ایران را درکنار 4کشور دیگر برای به نتیجه رسیدن این گفتگوها حساس وبا اهمیت دانسته است.
بان کی مون با اشاره به برگزاری این گفتگوها در روز جمعه گفت که او صمیمانه امیدوار است همه شرکت کنندگان دراین مذاکرات از خود انعطاف پذیری لازم برای رسیدن به نتیجه را نشان بدهند و برغم اختلاف سلایق سیاسی دربرخورد با این بحران به اتفاق نظر برسند.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که بلافاصله پس از حصول توافق هسته ای میان ایران وکشورهای 5+1 با سران این کشورها تماس گرفته و از آن ها خواسته است تا همان حس تفاهم و همبستگی وانعطافی را که در رابطه با موضوع هسته ای ایران از خودنشان داده اند در برخورد با مسئله سوریه نیز نشان بدهند و اطمینان داشته باشند که در آن صورت هیچ کاری غیر ممکن نخواهد بود.
وی درنهایت با تصریح این که در صورت ادامه بحران سوریه نقاط دیگر جهان نیز از تبعات آن مصون نخواهند بود بعنوان نمونه از بحران اخیر پناهندگی در اروپا نام برد و ابراز یقین کرد که حل صلح آمیز بحران سوریه به روند حل بحران پناهندگان نیز سرعت و سهولت بیشتری خواهد بخشید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =