تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت کشور از تایید سخت‌افزار برگزاری الکترونیکی انتخابات در شورای نگهبان خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال تهیه نرم افزار انتخابات الکترونیکی هستیم.

حسینعلی امیری در خصوص آخرین وضعیت روند تایید برگزاری انتخابات در برخی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی گفت:‌ شورای نگهبان ناظر انتخابات بوده و از بدو تا ختم ناظر است و باید نظر و تایید شورای نگهبان در این زمینه را می‌گرفتیم، لذا کارها در سطح کارشناسی انجام شد و نهایتاً یک نمونه از صندوق اخذ رای الکترونیکی را در اختیار این شورا قرار دادیم و اعضای محترم نیز نقطه نظرات‌شان را در این باره اعلام کردند.

وی افزود: نمونه دوم که در آن همه نقطه نظرات اعضا لحاظ شده بود را تقدیم شورای نگهبان کردیم و پس از بررسی‌های لازم سخت‌افزار مربوطه مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه پس از تایید سخت‌افزاری انتخابات الکترونیکی، در حال تهیه نرم افزار آن هستیم،‌ اضافه کرد:‌ ما بر اساس زمان‌بندی تقویمی که در وزارت کشور صورت گرفته بود، در حال پیشرفت آن برنامه‌ها هستیم و بر همین اساس نیز ان‌شاالله بزودی نرم‌افزار این بخش تهیه و برای اظهار نظر به شواری نگهبان ارائه خواهد شد.

214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =