ایسنا نوشت: جانشین فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر گفت: پدافند غیرعامل در کشور مظلوم واقع شده است.

عارف فتح‌اللهی در نخستین همایش پدافند غیرعامل اظهار کرد: علیرغم تاکیدات موکد مقام معظم رهبری درباره توجه به پدافند غیرعامل، آنگونه که باید و شاید به آن توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر حرکت‌های رو به جلویی در زمینه پدافند غیر عامل انجام شده است، افزود: این حرکت‌ها موجب می‌شود از کشورهای اطراف و دنیا عقب نمانیم.

جانشین فرمانده دانشکده علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تاکید بر انعکاس و آموزش پدافند غیرعامل اظهار کرد: انعکاس پدافند غیرعامل به شهر و دیار و در درجه اول در خانواده خود ضروری است تا فرهنگ‌سازی شود.

فتح‌اللهی تصریح کرد: در این برهه از تاریخ ممکن است احدی از کشورهای جنگ طلب بخواهند کوچکترین تعرضی به کشور کنند، بنابراین نیاز است تا آمادگی لازم را در زمینه پدافند غیرعامل داشته باشیم و باید آمادگی دفاعی ما به قدری باشد که بدون استفاده از اسلحه مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبیم.

وی امنیت امروز کشور ما را مثال‌زدنی خواند و اضافه کرد: بنا به ارشادهای مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم تا تونل‌ها و جان پناه‌هایی را در دستور کار قرار دهیم تا در موقع بروز خطرات از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشم.

این مقام مسئول اجرای برنامه‌‎های مربوط به پدافند غیرعامل را منوط به همکاری تمام دستگاه‌ها و ادارات دانست و اظهار کرد: دفاع بدون اسلحه باید به شکلی در باورها نهادینه شود که در زمان بروز حوادث کسی بلاتکلیف نماند.

فتح اللهی به تعریف پدافند غیرعامل پرداخت و تصریح کرد: پدافند غیرعامل یعنی اقدامات، ملزومات و اصولی که با اجرای آنها ما از ورود خسارات به تجهیزات و تأسیسات در مناطق حیاتی و مهم اعم از نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرده و تلفات انسانی را کاهش دهیم.

وی با قدردانی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و زیر مجموعه‌های این سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش شبانه‌روزی این افراد دور از انصاف است که مردم از موضوع پدافند غیرعامل بی‌اطلاع باشند.

فتح‌اللهی با تاکید بر کنترل جوانان در فضای سایبری و مجازی امروز گفت: با توجه به سوء استفاده‌هایی که در کشورهای غربی از ما می‌کنند، باید آموزش‌های لازم را برای استفاده از این ابزارهای روز در سطح مدارس و جوانان بکار برد.

وی در پایان متذکر شد: باید فرهنگ پدافند غیرعامل را به به خوبی اشاعه داد و فرهنگ سازی کرد تا دشمن نتواند ما را غافلگیر کند.

17214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =