ایرنا نوشت: عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان از نزدیکی زمان پایان دادن به تجاوز نظامی سعودی و هم پیمانانش به یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مصری الیو م السابع، جبیر در کنفرانس مطبوعاتی به همراه فیلیپ هاموند همتای انگلیسی اش اعلام کرد، عملیات نظامی ائتلاف عربی علیه نیروهای مقاومت مردمی و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن بزودی پایان می یابد.
وی ادعا کرد که گزینه نظامی آخرین انتخاب عربستان بوده است.
وزیر خارجه عربستان مدعی شد تجاوز نظامی این کشور به یمن به درخواست دولت یمن که پیشتر فروپاشیده و سران آن استعفا داده و به عربستان گریخته بودند، صورت گرفته است.
الجبیر در این کنفرانس مطبوعاتی که در ریاض برگزار شد گفت اکنون طرف های یمنی برای برگزاری نشستی با نماینده سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت توافق کرده اند.
وزیر خارجه عربستان اذعان کرد که حوادث جاری نشانه پایان حملات نظامی در یمن است.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.
در اثر این حملات تاکنون حدود 22هزار نفر از جمله زنان وکودکان کشته یا مجروح شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    5 0
    ملت قهرمان یمن نباید پیروزی و شکست دشمن را در مذاکرات با شکست خودشان عوض کنند دولتی که با حمایت عربستان و غرب سر کار بیاید به صغیر و کبیر شیعیان رحم نمی کند پس اگر قرار بر مردن است شهادت بهتر است .