غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک، بیان کرد: موضوع هسته ی و برجام کار بسیار خوبی بود که توسط سرداران دیپلماسی ما، برای از میان برداشتن تحریم های ناجوانمردانه صورت گرفت و مقام معظم رهبری هم ابلاغیه داشتند که مجلس از این داستان کنار گذاشته نشود.


وی ادامه داد : مجلس هم بررسی هایی در قالب کمیسیون ویژه انجام داد و پیشنهادات انتهایی این کمیسیون در قالب یک طرح دوفوریتی که یک فوریت آن تصویب شد در مجلس مطرح گردید.

وی افزود: متاسفانه برخی دوستان در این بین نمی دانم به چه دلیلی و جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت کردند و توضیحاتی را ارائه می کنند که خلاف واقع است در جهت تشویش اذهان عمومی می باشد که به ضرس قاطع می گویم این موضوعات صحت ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این رفتارها موجب شد تا برخی از دوستان در مقام پاسخ برآیند و برای دفاع از خود، برخی از اطلاعات امنیتی کشور به بیرون درز کرد و این اتفاق بسیار نا خوشنودی بود که رخ داد.

وی ادامه داد : به نظر می رسد یک جریان فکری تندرو دارد به این کشور ضربه می زند و بعضا توهین هایی به مقام های بلند کشور مانند رئیس جمهور رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و ... انجام می شود که اینها به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست .

وی گفت: این رفتار ها و صحبت هایی که این دوستان می کنند را وقتی با بیانیه های گروه فرقان در اول انقلاب مقایسه می کنیم به این نتیجه می رسیم که متاسفانه عده ای خواسته یا نا خواسته در مسیر های انحرافی بسیار خطرناکی افتاده اند، رفتار این افراد درمجلس بسیار شبیه به حرکت برخی گروه های زد انقلاب در اوایل انقلاب است.

آن زمان هم عده ای بودند که جلو تر از انقلاب حرکت می کردند و با رفتارهایی که از خود نشان دادند به کشور ضربه های محلکی را وارد کردند.

این عده می گویند رهبری تحت فشار این توافق را قبول کرده است، در حالی که این یک ادعای سخیفی است، ایشان اگر می خواستند تحت فشار تصمیم بگیرند در مورد حوادث 88 که فشار بسیار بیشتر بود تصمیم بگیرند، رهبری هرگز زیر فشار نمی روند و اکنون هم که رهبری توانسته اوضاع را جمع کند همه باید تابعیت کنند.

نماینده مردم رشت همچنین بیان کرد: افرادی که اعتقادی به شهدا و مقام رفیع ولایت فقیه دارند باید زیر چتر رهبری جمع شوند و مطیع اوامر رهبری باشند؛ اینکه خدایی نکرده نسبت هایی نادرست به افراد بدهند که خلاف واقع باشد و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان ایجاد کند به صلاح مملکت نیست .

جعفرزاده در رابطه با توهین ها و شعارهایی که علیه علی لاریجانی در مراسم عزاداری بیت رهبری سر داده شده بود ضمن اشاره به جلسه رهروان با لاریجانی گفت: آقای لاریجانی در این جلسه گفتند نه شعاری شنیدم و نه چیزی دیدم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در رابطه با این موضوع که برخی، انتقادهایی را نسبت به نقل قول های رئیس مجلس وارد می کردند و معتقد بودند که امین نقل قول ها نه از زبان رهبری بلکه نظر شخصی لاریجانی است گفت : اینکه ما بگوییم مقام عالی رتبه کشور ما با مقامات بالاتر مانند مقام معظم رهبری در اجرای امور هماهنگ هستند این موجب عزت کشور است نه موجب خسران کشور؛ به ویژه آنکه مقام ولایت فقیه طبق قانون مسئول هماهنگی قوا را بر عهده دارد و مسلم است که در مسئله ای حساس مانند مسئله هسته ای همه قوا باید با مقام رهبری هماهنگ باشند من نمی دانم چرا عده ای با این مسئله مخالف هستند مضاف بر انکه ، یک فرد عادی نمی گوید من با رهبری هماهنگ کردم بلکه رئیس قوه مقننه کشور این مسئله را مطرح کند .

وی افزود: مسلم است که نمایندگان مجلس وقتی بر سر موضوعی ابهام دارند سوال می پرسند که آیا جناب رئیس شما این موضوع را با مقام معظم رهبری هماهنگ کرده اید و در صورتی که این مهم انجام شده باشد حجت بر ما تمام است.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که آیا روز تصویب برجام جلسه ای با حضور آقای حجازی، لاریجانی و شمخانی انجام شده بود گفت: من شخص مشخصی را که از از دفتر رهبری با کارهای هماهنگی را انجام داده است را نمی توانم بگویم اما می دانم این جلسه با هماهنگی دفتر بوده است و تکرار می کنم این هماهنگی ها جزو نقاط مثبت است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472537

برچسب‌ها