ایرنا به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: مردم آگاه تمام حرف ها را می شنوند و دیگر نمی توان با ظاهرسازی های سیاسی آنان را فریب داد.

«آیت الله هاشمی رفسنجانی» امروز-چهارشنبه- در دیدار اقشار مختلف مردم استان همدان و جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی این استان به سوابق اسلامی، شیعی و انقلابی مردم این استان در مقاطع مختلف تاریخ ایران و به ویژه در زمان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم متدین این استان، از اولین گروه های مردمی بودند که جرقه انقلاب را زدند و تا پایان مبارزه و حتی پس از پیروزی و در زمان تثبیت، دفاع مقدس، سازندگی و تداوم آن، نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خاطره اولین بازداشتم را در زمان مبارزه فراموش نمی کنم.
وی گفت: پس از سخنرانی درباره عواقب حکومت های سلطنتی در مدرسه زنگنه بازداشت شده بودم و در همان شرایط دیدم که مردم و بزرگان این استان چگونه نسبت به موضوع سخنرانی من حساسیت نشان می دادند که دربار ایران را نصیحت می کردم که از عواقب حاکمان سلطنتی عراق درس بگیرید، البته درس نگرفتند و سرنوشتی مشترک داشتند.
هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از آن مقطع و یادآوری خاطراتی که شهربانی کل اولین پرونده ایشان را در سال 1337 باز کرده بود، به سخنان چند نفر از حاضران جلسه اشاره کرد و ادامه داد: سرنوشت برجام و انتخابات، به عنوان دغدغه شما نشانگر قدرت بالای تحلیل سیاسی و آگاهی مردم استان از شرایط روز است.
وی با تاکید بر این نکته که عصر انفجار اطلاعات است، به آگاهی اقشار مختلف جامعه در همه سطوح، حتی نوجوانان مدارس اشاره کرد و در ادامه گفت:مردم آگاه تمام حرف ها را می شنوند و دیگر نمی توان با ظاهرسازی های سیاسی آنان را فریب داد.
هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که «بخواهیم یا نخواهیم جامعه ایران آگاه شده»، گفت: جامعه ای که آگاه شد، سیاسی می شود و الان جامعه ما در سایه انقلاب اسلامی و کاری که امام راحل کرد و مردم را به مسیر درست دفاع از آرمان های مکتب اسلام و مذهب اهل بیت(ع) هدایت نمود، سیاسی است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحسین اقدام بیت امام(ره) که نگذاشتند یک سطر از سخنان امام از دست برود، به ویژگی های منحصر به فرد آن شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام در اجتهاد، عرفان، فلسفه و به ویژه سیاست اشاره کرد و گفت: امام(ره)، عارفی بی نظیر، مجتهدی سطح بالا، فیلسوفی به تمام معنا و سیاستمداری جامع نگر بودند
وی تاکید کرد: امام(ره) خیلی بر گردن مردم ایران حق دارند و باید از آرمان های امام که با خون شهیدان تقویت شده، حفاظت و حراست کنیم.

وی انتخابات سال 92 را مهمترین استناد این شرایط دانست و در ادامه افزود: در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق های رای آمدند و با رای خود اعلام کردند که این هشت سال تجربه تلخ برای همه تاریخ ایران کافی است.
وی تاکید کرد: اگر کسی می خواهد به خاطر قدرت در میدان باشد و رقبا را با بی اخلاقی ها بیرون کند،با سد محکم مردم روبه رو می شود که حرف های خود را با رای در انتخابات می زنند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به مقطع ثبت نام خود و ایجاد زلزله سیاسی در سراسر کشور گفت: وضع امروز ایران را با همان شرایط مقایسه کنید و مطمئن باشید مردم ایران حتی در روستاهای دوردست فهمیده اند که چه کسانی با شعارهای مردم فریب به فکر ماندن در قدرت هستند و چه کسانی دلسوز انقلابند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار انتخاباتی دکتر روحانی، گفت: تدبیر، سیاست دولت برای حل مساله هسته ای و امید روحیه ای است که در جامعه ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: مطمئن باشید تا تدبیر و امید در جامعه باشد، کسی نمی تواند مردم و مسوولان جمهوری اسلامی را با شعارهای تند در مسیر انحراف و متضاد با آرمان های امام (ره) بیندازد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی های مطرح شده حاضران درباره سرنوشت برجام، اظهار داشت: با کار هنرمندانه و سیاسی تیم مذاکره کننده، مقاومت های دولت در مقابل فشارهای سیاسی اقلیت های تندرو و هدایت های رهبری، به شرایطی رسیده ایم که مردم خواهان رفع تحریم های ظالمانه هستند.
وی تصریح کرد: مخالفان مذاکرات هسته ای و برجام نیز فهمیده اند که در این شرایط نباید برخلاف مسیر جریان افکار عمومی حرکت کنند.
هاشمی رفسنجانی نامه رهبری و پاسخ رییس جمهوری به نامه ایشان را دو سند تاریخی در ماجرای فعالیت های هسته ای ایران و فرجام مردم پسند برجام خواند و گفت: بعضی ها فکر می کنند که می توانند با گرفتن زمان و سپردن این مساله به بعد از انتخابات، خوبی های انجام این کار را به نفع خویش مصادره کنند، اما اشتباه می کنند، چون همه کارها زمان بندی شده و دو طرف متعهد به رعایت زمان هستند.
وی تاکید کرد: رهبری نظام مواظبت می کنند تا از حقوق مردم ایران در امروز و آینده تجاوز نشود و دولت نیز با ملت و رهبر در این مساله همراه است و هرکس ایران و انقلاب را دوست دارد، قطعا علاقه مند است تحریم ها برداشته شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط نامناسب منطقه گفت: مردم افغانستان مردم و کشورهای همسایه ها به ناامنی ها عادت کرده اند و تمام کارهایی که آمریکا و ناتو در راستای اهدافی که برای مبارزه با مواد مخدر و مهار ناامنی ها می کردند، نتایج معکوس داد که هر دو مورد چندین برابر شد.
وی با اشاره به خطرات بالفعل و بالقوه داعش در منطقه در ادامه افزود: داعش تخم گذاری و بذرپاشی کرده و با طالبان و القاعده که همه آنها اندیشه های وهابی و نهروانی دارند، با تحجر مردم را تهدید می کنند و اگر عقلای منطقه ای و جهانی چاره اندیشی نکنند، دیر یا زود این آتش همه جا را می سوزاند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از وضع عراق و شرایط مبهم در سوریه تصریح کرد: اوضاع یمن نیز به نا امنی های منطقه اضافه شده که اگر این شرایط مزمن شود، درمانش غیرممکن می شود.
وی با اشاره به بمباران در قندوز افغانستان و بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن، تصریح کرد:تروریست ها تمرکز حواس را از مخالفان خود گرفته اند.
وی با اشاره به خامی های حاکمان فعلی عربستان در سیاست داخلی و خارجی گفت: حاکمان عربستان، در کنار اشتباه تجاوز به یمن، اخیراً با تایید حکم اعدام «آیت الله نمر» اشتباه تاریخی دیگری را مرتکب شد ه اند، که مطمئناً تاوان بدی برای آن خواهند پرداخت.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این اینکه اعلام حکم اعدام «آیت الله نمر» در زمان حاکمیت «ملک عبدالله» و درخواست خود از ملک عبدالله و قبول وی اشاره کرد و در ادامه افزود:اما اجل به «ملک عبدالله» فرصت نداد و حاکمان امروز که نشان دادند، ناپخته و خام عمل می کنند، دست به اقدامی می زنند که شبیه اقدام رژیم پهلوی، پایه های آنان را سست می کند.
وی «آیت الله نمر» را شخصیتی بزرگوار، مجاهد، دوست داشتنی و معتقد اصیل به عقاید دینی توصیف کرد و گفت: هزاران مرید آیت الله نمر ساکت نمی نشینند.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که انتظار می رود، حاکمان وهابی عربستان این اشتباه تاریخی را مرتکب نشوند ، در ادامه افزود:«آیت الله نمر» یک فرد است، اما تنها نیست و یک امت پشت سر ایشان است که یک ذره هم از عقاید خود دست بر نمی دارد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به انفجار چند مسجد شیعیان در شرق عربستان و اخیرا تکرار آن انفجارها در جنوب این کشور اشاره کرد و گفت: حتی اگر این اقدامات کار داعش هم باشد، جای نگرانی دارد.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت جهان اسلام، گفت: اگر حاکمان عربستان دست از رفتارهای عجولانه و کینه توزانه بردارند و عاقلانه رفتار کنند، ایران حاضر است در جهت تقویت امنیت منطقه و برگشتن ثبات سیاسی و امنیتی به جهان اسلام همکاری و کمک کند.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی بعضی از حاضران در خصوص انتخابات اسفندماه، گفت: همه باید مواظب باشیم و کسی که ایران، انقلاب، امام و آرمان های شهدا را دوست دارد، نباید کارهای تندی کند که مردم نا امید شوند.
وی تصریح کرد: باید فضایی درست کنیم که مردم، گروه ها، احزاب، تشکیلات و جناح های مختلف در فضایی دوستانه و عاقلانه، رقابتی جدی داشته باشند تا هر چه اکثریت مردم می خواهند، از صندوق های رای بیرون بیاید.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که رضایت جامعه از نتیجه انتخابات برای تداوم توسعه و تغییر نگاه بین المللی به ایران ضروری است، گفت: ما برای انتخابات با قانون سروکار داریم که حتی اگر مواردی را هم قبول نداشته باشیم، باید مراعات کنیم که قانون گریزی و قانون ستیزی در هر شرایطی پسندیده نیست.
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: تبلیغات انتخابات باید صحیح و سالم باشد تا اکثریت مردم رای خود را اعلام کنند که امنیت ایران درغوغای نا امنی منطقه تداوم یابد.
وی تصریح کرد: این شرایط دنیا را متعجب کرده که چگونه مردم و خیل جوانان تحصیل کرده در شرایط تحریم با امید آینده ای بهتر از انقلاب و کشور خویش دفاع می کنند، که البته همه این شرایط به برکت خون شهیدان است.
.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خوبه که میدونید