تسنیم نوشت: رئیس جمهور مصر و ولیعهد ابوظبی در دیدار با هم ضمن بررسی تحولات منطقه بر راه حل سیاسی بحرانه سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی روز گذشته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به ابوظبی سفر کرده بود، دیدار کرد و دو طرف به بررسی بحران سوریه و آخرین تحولات مربوط به آن و نیز راهکار خروج از این بحران با هماهنگی قدرت های بین المللی و منطقه ای و همچنین دستیابی به راه حل های سیاسی ضامن امنیت و یکپارچگی سوریه و موسسات آن پرداختند.

دو طرف همچنین بدون اشاره به سرنوشت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بر راه حل سیاسی بحران این کشور و نیز بر ضرورت تقویت کانال های ارتباطی، همکاری و گفت وگو با جامعه جهانی به منظور پیدا کردن راه حل های مشترک در زمینه های مختلف و چالش های منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال نشست چهارجانبه عربستان، ترکیه، آمریکا و روسیه در وین برای بررسی بحران سوریه، امکان دعوت از امارات و مصر برای شرکت در نشست فراگیر بین المللی برای دستیابی به راه حل این بحران بررسی شد.

همچنین عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش با این مسئله که بشار اسد در آینده سوریه نقش داشته باشد، مخالف است.

این در حالی است که «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه پیش از این گفته بود که موضع امارات در قبال بحران سوریه از عقلانیت سیاسی برخوردار است.

وی افزود: ما در امارات درک کرده ایم که راه حل سیاسی تنها راه حل ممکن است و اوضاع سوریه نگران کننده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =