عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه برخی از نمایندگان با رئیس مجلس با موضوع بررسی ابعاد اجرای برجام خبر داد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه این جلسه به درخواست تعداد محدودی از نمایندگان از طیف های مختلف برگزار شد، خاطرنشان کرد: گاهي در هفته های اخیر مسائلی در رسانه ها و برخی سایت های خبری مطرح می شد که بعد از اینکه پیام مقام معظم رهبری منتشر شد، به نظر می رسید که این بحث ها نیز با پیام ایشان به پایان خواهد رسید و به عنوان فصل الخطاب همه مجموعه ها هم افزا می شوند. اما برخی از رسانه‌ها متاسفانه این موضوع مهم که جزء منافع ملی ما محسوب می شود را درک نکردند. در حالی که ما باید در موضوعات راهبردی که منافع ملی را لحاظ می کند، به مصلحت کشور و نظام بیندیشیم.

 وی افزود: زمانی که پیام رهبری منتشر شد علی القاعده همه باید می آمدند زیر چتر این پیام و تلاش کنند که پیام اجرایی شود. به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه فعالیت کرده و از هفته آینده روی طرحی کار می کند که بتوانیم برای اجرای برجام نظارت کنیم.

نماینده مردم کاشان در خانه ملت خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با حضور رئیس مجلس برگزار شد بیشتر به بررسی ابعاد قضیه و آنچه که از گذشته تا حال اتفاق افتاده بود پرداختیم. همچنین ابعاد نقشی که رئیس مجلس در روند تصویب برجام ایفا کرد روشن شد. اما به دلیل اینکه جلسه، جلسه محدودی بود شاید انتشار مطالب آن به مصلحت نباشد. اما در یک جمله بگویم که اگر آقای لاریجانی روزی، پشت پرده های برجام را بیان کند تمام کسانی که الان به ایشان تهمت می زنند و علیه وی جوسازی می کنند، انگشت نمای مردم خواهند شد و هیچ پاسخی نخواهند داشت.

منصوری آرانی تاکید کرد: در جلسه دیروز بیشتر ما به این نقطه رسیدیم که صبوری آقای لاریجانی در عدم بیان این مطالب مثال زدنی است و پشت پرده های برجام حاصل یک نبرد فوق العاده سنگین بوده است که روزی ابعاد آن روشن می شود. اما برای تمام کسانی که در جلسه حضور داشتند، ابعاد بیشتری از این قضیه روشن شد.

وی تصریح کرد: انصافا کسانی که علیه آقای لاریجانی فضا سازی کردند با این کار خود در حق او ظلم می کنند. چرا که وی نقش بسیار بزرگی در تامین منافع ملی داشته و دارد. اما علی القاعده به دلیل اینکه شاید ایشان رضایت نداشته باشد که ما پشت پرده ها را بیان کنیم، تا اجازه ایشان نباشد، ما به خودمان اجازه نمی دهیم که چنین کاری کنیم.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: ما و دوستانمان در این جلسه اولا از ایفای نقش بسیار مثبت آقای لاریجانی در قضیه برجام خوشحال شدیم. اما از اینکه وی اینقدر مظلومانه دارد کارها پپش می برد و تلاش می کند، متاثر شدیم. چرا که کار بسیار بزرگی انجام شده و ما آن را محصول اقتدار نظام می دانیم.

منصوری آرانی بابیان اینکه در حال حاضر باید به این بیندیشیم که چگونه می توانیم در مسیر هم افزایی گام برداریم و صرف نظر از همه اختلافات، چگونه می توانیم پیام رهبری درباره اجرای برجام را عملیاتی کنیم و به دولت کمک کنیم که بتواند این مهم را به نقطه مطلوب برساند تا از این فضای سنگین سیاسی و رسانه ای خار شویم.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر فضاسازی هایی که شکل گرفته ادامه پیدا کند، ما به طور قطع و یقین به آقای لاریجانی فشار خواهیم آورد که برخی از مسائل پشت پرده را بیان کند تا فضا سازی ها را خنثی کند. اما امیدواریم که این بحث ها تمام شده باشد تا رئیس مجلس در موقعیت دیگری ناگفته های خود را بیان کند.

گفتني است ايسنا اين جلسه لاريجاني با تعداد محدودي از نمايندگان را «جلسه سري» خوانده بود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    اين خبر همه اش شد اقاي لاريجاني و مسائل پشت پرده كه انهم ناگفته ماند و چيزي دستگيرمان نشد دروغ چرا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 3
    خیلی وقت انگشت نما هستند ولی چه سود
  • احمد ع ع ع IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    اگه واقعا واقعیت چیز دیگه ایست میتوانند حد اقل این موصوعات را برای نمایندگان و وبعصی مسئولین بگند که اینهمه اختلاف نظر نباشه. حد اقل ان هفت هشت مسئول طراز اول که حد اقل حرفشان یکی باشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 1
    باز هم بگم بگم کاشکی یه بار هم می گفتن
  • بی نام A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 2
    چرا پرده ها را نمی گوئید که عده ای از مردم گول این دلواپسان ملعون را نخورند؟ حواس همه به حق الناس باشد
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    3 4
    آقای آرانی پست پرده ای وجود داشت تا الان لاریجانی گفته بود . در ضمن جلسه برگزار نشده رو به نمایندگان گفتید برگزار شده بعد....؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    2 2
    تمام خواسته دلواپسان اینه که نبایدافتخارحل مشکل ده ساله هسته ای نبایدبه اسم اصلاح طلبها تمام بشودچون با این کارمرگ تندروها فرارسیده