تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که فردا پنجشنبه نشستی با حضور وزرای خارجه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان در وین برگزار می‌شود.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، ماریا زاخارووا، اعلام کرد که فردا پنجشنبه نشستی با حضور وزرای خارجه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان در وین برگزار می‌شود.

زاخارووا افزود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بعد‌از ظهر فردا (پنجشنبه) با همتایان ایرانی، مصری، عراقی و لبنانی خود دیدار خواهد کرد.

روز گذشته بود که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که ایران نیز به نشست وین برای بررسی بحران سوریه دعوت شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به نشست چندجانبه وزرای خارجه در وین گفت، قالب و چگونگی برگزاری این نشست در حال نهایی شدن است.

زاخارووا گفت که لاوروف و ظریف امروز چهارشنبه نیز گفتگویی تلفنی داشته و درباره دیدار آتی خود گفتگو کردند.

وی گفت: «در ادامه آخرین تماس‌ها، سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف در مورد آمادگی برای نشستی که با حضور «نقش‌آفرینان خارجی» و دیگر کشورهای کلیدی منطقه برگزار می‌شود، تبادل نظر کردند؛ نشستی که به دنبال بررسی راه‌هایی برای هماهنگی تلاش‌ها در مبارزه علیه تروریسم و تلاش برای برگزاری سریعتر گفتگوهای سیاسی بین طرف‌های سوری برگزار می‌شود».

 

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =