تسنیم نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه توافقات هسته‌ای برخی تهدیدات را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد، گفت: عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به تهدیدات پسابرجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی موثر نخواهد بود و یکی از دلایل آن به نمایش گذاشتن شهر موشکی سپاه با رعایت اصول پدافند غیرعامل بود.

وی به نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برجام تصویب شده و باید در اجرای آن کنترل شود تا شروط مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای عالی امنیت ملی اجرایی شود.

جلالی با اشاره به ریشه تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: ریشه تهدیدات آمریکا با انقلاب اسلامی رویارویی با آن است و این تضاد و رویارویی تا زمانی که جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم نشود ادامه خواهد داشت که با کم و زیاد شدن موضوع برجام تغییری اساسی در آن اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند رویکرد جدی در فضای سایبری برای مقابله با نفوذ دشمنان در  عرصه فضای سایبر و موبایلی هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات در دوران پسابرجام علیه ایران اشاره کرد و گفت: اینکه توافقات هسته‌ای تهدیدات نظامی را کاهش دهد ممکن است در برخی مواقع کاهش ودر برخی موارد دیگر افزایش دهد.

جلالی افزود: وقتی می‌پذیریم تنها پایگاه هسته‌ای کشورمان نطنز باشد این ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد و معتقدیم نقش اساسی در مدیریت تهدیدات را فرماندهی کل قوا ایفا می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، قدرت و ابزار، محاسبات مثبت و همچنین اراده سیاسی را 3 مولفه تهدید عنوان کرد و گفت: در این حوزه ما باید این شناخت را پیدا کنیم که ادراک دشمن از توان ما چقدر است. رویکرد اصلی و دائمی آمریکا نفوذ به کشور است و عدم درک صحیح برخی مسئولان از توان و قدرت نظامی و همچنین ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکست سکوت A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    27 50
    امام خمینی رحمته الله علیه می فرمایند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یعنی هیچ وقت هیچ غلطی نمی تواند بکند تا ابد پس اقای سردارجلالی شماهها اشتباه می کنید امریکا اصلن قصد حمله کردن به ایران رو نداشته هست و نخواهد داشت چونکه ایران رو تهدیدی برای منافع خودش نمی داند خب نمایش دادن شهره موشکی باعث شد تا رزیم صهیونیستی و عربستان بترسند و از حمله به ایران منصرف بشوند نه امریکا
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    23 17
    کاش زودتر نشون میدادن.