روزنامه شهروند نوشت: دیروز ٦ مامور پلیس آگاهی سبزوار پیش روی بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی پایتخت ایستادند و پرده از جزییات تعقیب و گریز ٤ تبهکار فراری برداشتند. اشرار فراری جرایمی همچون قتل، تجاوز، شرب خمر، خرید و فروش مواد مخدر و خمر در کارنامه قضائی خود ثبت کرده بودند.

بامداد روز دوشنبه چهارم آبان ماه ٦ مامور پلیس یک خودرو پراید را در منطقه افسریه تهران هدف گلوله‌های مرگبار خود قرار دادند. وقتی گزارش این تیراندازی به کلانتری ١٥٧ مسعودیه مخابره شد تیمی از ماموران وارد عمل شدند و مشخص شد ٦ مامور اداره آگاهی سبزوار عاملان این تیراندازی بوده‌اند که با اسلحه کلاشینکف به سمت این خودرو شلیک کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد ٣ نفر از سرنشینان کشته شده و یک نفر دیگر به شدت مجروح شده‌ است.

جزییات تعقیب و گریز ٤ متهم فراری

ماموران پلیس صبح روز سه‌شنبه پیش روی بازپرس منافی آذر قرار گرفتند و پرده از جزییات ماجرا برداشتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماموران پلیس آگاهی به دنبال مردی قاتل بودند که يك ماه پیش يك دامدار را در سبزوار به قتل رسانده است. متهم پس از این جنایت به تهران گریخت و در خانه خواهر و برادرش پنهان شده بود.

این درحالی بود که او و برادرانش بارها پشت میله‌های زندان را تجربه کرده‌اند و سابقه شرارت و حمل مواد مخدر دارند. به همین خاطر ٦ مامور پلیس با نيابت قضائي براي دستگيري متهم راهي تهران شدند. «خودرو متهم را با انجام اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي پليسي حوالي پاكدشت شناسايي كرديم. هوا تاريك بود. تصور می‌كرديم خودرو متهمان ٢ سرنشین دارد. حوالي سه راه افسريه به راننده ايست داديم. از آنجایی که آنها به اتهام قتل مسلحانه تحت تعقيب بودند، تصور كرديم كه اسلحه گرم دارند و به همین خاطر به سمت آنها شليك كردیم.»

٣ نفر در این حادثه کشته شدند. در تحقيقات مشخص شد كه نفر سومي كه گلوله به سرش خورده از آشنايان اين دو برادر بوده كه او هم در سبزوار سابقه سرقت داشت و از مدتي قبل به اتهام زورگيري تحت تعقيب بود. پس از آن گويا همراه ٢ برادر از سبزوار به تهران آمده بود كه او نيز كشته شد.

پلیس شفاف‌سازی کرد

سرهنگ سیدمحمد ‌هاشم‌زاده‌ هاشمی، فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به جزییات عملیات دستگیری شرور فراری گفت: این شرور فراری به نام «ابوالفضل خالدوری» دارای سوابقی ازجمله قتل، تجاوز، شرب خمر، خرید و فروش مواد مخدر و خمر در شهرستان است. این شرور فراری در آخرین اقدام خود مبادرت به قتل یکی از شهروندان سبزواری کرده بود. عملیات دستگیری این شرور فراری بلافاصله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و تیمی از مجرب‌ترین و زبده‌ترین نیروهای انتظامی شهرستان برای دستگیری این فرد مامور شدند.

او با بیان این‌که شناسایی محل‌های اختفا و ترددهای فرد شناسایی و کنترل شده بود، گفت: متاسفانه خانواده این فرد نیز دارای سابقه شرارت بودند به‌طوری که پدر این خانواده نیز کارنامه سیاهی در پرونده کیفری خود دارد. با پیگیری‌های صورت گرفته، تحقیقات میدانی و کسب اخبار از مخبران، عملیات شناسایی و جست‌وجو برای دستگیری این فرد آغاز شد که در حین تحقیقات متوجه شدیم این متهم به استان تهران گریخته است.

به گفته فرمانده انتظامی سبزوار متهم فردی بسیار حرفه‌ای بوده به‌طوری که از ١٢ خط تلفن همراه برای تماس با افراد باند خود استفاده کرده و مدام محل اختفای خود را نیز تغییر می‌داد: یکی از همدستان این فرد سربازی بود که با متهم قرابت نسبی داشته و با لباس نظامی از پادگان محل خدمت خود فرار کرده بود.

وی با بیان این‌که ماموران پس از ١٠ روز عملیات کنترل و مراقبت متهم را در سپیده‌دم روز دوشنبه شناسایی و از پای درآوردند گفت: ماموران ما در عین شجاعت این باند مسلح را تحت تعقیب قرار دادند که پس از توقف خودرو آنها، متهمان که ٤ نفر بودند با سلاح به سمت ماموران حمله کردند که درنهایت تیم عملیاتی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و رعایت ضوابط قانونی ٣ تن از افراد کشته و فرد چهارم نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان این‌که هدف ما در شهرستان حذف کامل شرارت و قانون‌گریزان است، افزود: درحال حاضر فهرستی از افراد سابقه‌دار شهرستان تهیه شده و از آنها خواسته‌ایم که با توبه به دامان اجتماع بازگردند که اگر عمل شرارت‌باری انجام دهند با آنها برخورد می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =