روزنامه ایران نوشت:در میدان سیاست معمولا جناحی دچار انشقاق و ریزش می شود که متحمل شکستی سنگین شود در واقع شکست و ناکامی نقطه آغاز هر اختلاف است و به طور متقابل موفقیت ها به افزایش قدرت و انسجام می انجامد. زیرا در قضیه شکست های سیاسی هر فردی با نگاه فرافکنانه در پی متهم می گردد.

این قاعده به روشنی در باره دولت و جبهه مخالف آن دلالت دارد. توفیق هسته ای تیم روحانی اکنون امیدها و انگیزه ها در درون خانواده دولت و جبهه حامیان آن را افزایش داده است اما جریان حریف این دو سال را در میان ناکامی بسر کرده است نقطه اوج ناکامی آنها در قضیه برجام رقم خورد. بازی بد و پرهزینه شاخه تندرو این جریان در قضیه هسته ای باعث شد خاطره ناکامی تیم جلیلی و قالیباف در انتخابات 92 در اذهان اصولگرایان تکرار شود. در صحنه انتخابات نیز آنها به دنبال ایجاد دوقطبی میان اصولگرایان و اعتدالیون رفتند و بدترین قاعده بازی که همانا صفر و صد بود را پیش گرفتند


ثالثا، فضای اطلاع رسانی و جریان خبری درجامعه ایران دگرگون شده است در حالی که جریان تندرو به شبکه های مجهز و مدرن رسانه ای (از اینترنت بدون فیلتر و پرسرعت تا شبکه های تلویزیونی و روزنامه های کثیر الانتشار) مجهز است اما با همان الگوهای سوخته و کهنه و مدل بولتن سازی عمل می کند به همین دلیل همه قواعد و قانون های اطلاع رسانی زیر پا می گذارد در این مدل آنها به شیوه دهه شصت و هفتاد همچنان از رسانه مثل یک تریبون تهاجمی برای القا و تلقین بهره می گیرند و در این روش آمرانه هیچ مجال انتخاب و گزینش برای مخاطب باقی نمی گذارند بر همین سیاق است که در ماه های اخیر رسانه ها و روزنامه های به ظاهر آوانگارد آنها شایعه و حدس و گمانه های ذهنی را جایگزین خبر کرده اند و در تیتر رسانه های این جریان از جام جم تا شهرداری هر روز شایعه ای جدید علیه تیم هسته ای یا اقتصادی دولت کوک می کنند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    4 0
    هر چقدر اين روزنامه ها ورسانه ملي عليه دولت تبليغ سوء نمايند محبوبيت دولت نزد ملت بيشتر ميشود.