ایسنا نوشت: نامه قانونگذاران آمریکایی خطاب به اوباما: نگران انتخابات در ترکیه‌ایم

65 تن از قانونگذاران کنگره آمریکا از رئیس جمهوری این کشور در نامه‌ای خواستند تا به ترکیه تاکید کند اقدامات لازم و ضروری را برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اول نوامبر 2015 انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، قانونگذاران در نامه‌ای مشترک خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نوشتند: ما نگرانی خود را بابت برگزاری این انتخابات زودهنگام در ترکیه ابراز می‌کنیم و امیدواریم که تمامی اقدامات لازم و ضروری برای برگزاری این انتخابات در محیطی آزاد و عادلانه انجام شود. ما از دولت واشنگتن می‌خواهیم به حمایت و تشویق خود برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه در ترکیه ادامه دهد.

اعضای کنگره آمریکا در حالی این نامه را به رئیس جمهوری کشورشان نوشتند که قرار است برای دومین بار در سال جاری میلادی انتخابات پارلمانی در ترکیه برگزار شود؛ در انتخابات اول در اوایل تابستان سال جاری میلادی با ناکامی حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برگزار شد.

قانونگذاران کنگره آمریکا نسبت به گزارش‌هایی درباره سرکوب رسانه‌ای در ترکیه هشدار داده و اعلام کردند که انتخاباتی آزاد و عادلانه نیازمند دولتی است که به آزادی بیان و اجرای قوانین در کشور احترام بگذارد.

این نامه از سوی قانونگذاران آمریکایی یک روز پس از آن به دولت واشنگتن نوشته شد که آنکارا به گروه رسانه‌ای منتقد دولت و تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات یورش برده و اعضای آن را دستگیر کردند.

در این نامه همچنین به این مساله اشاره شده که ماهواره خبری ترکیه، شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی این کشور دیگر نخواهند توانست اخبار مربوط به منتقدان دولت را پخش کنند. این ششمین نامه از سوی اعضای کنگره آمریکا از جمله سناتورهای این کشور به مقام‌های آمریکایی است که در آن از دولت واشنگتن خواسته شده تا آنکارا را برای آزادی رسانه، اجرای قوانین و احترام گذاشتن به ارزش‌های دموکراتیک تحت فشار قرار دهد.

در این نامه همچنین آمده که انتخاباتی موفقیت آمیز در ترکیه رهبری را در منطقه‌ای روی کار می‌آورد که با دموکراسی‌های رو به رشد، ناآرامی‌های گسترده و تهدیدهای فراوان از جانب گروه‌های افراط‌گرا مواجه است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =