کارشناس روس: رفتار عربستان برای تهران، از سیاست اسرائیل خطرناک تر است

یک کارشناس روس معتقد است در برهه کنونی و در وضعیت آشفته ای که خاورمیانه را فراگرفته رفتار عربستان سعودی از سیاست های تلاویو برای تهران خطرناک تر است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بخش انگلیسی وب سایت ایران رو، ولادیمیر الکسییف در تحلیلی ادعا کرده است که عربستان و اسرائیل هر دو از ائئلاف روسی ـ شیعی ناراحت و خشمگین هستند اما سعودی ها بیش از اسرائیل از این ائتلاف ضرر خواهند کرد.
این نویسنده روس که پیشتر نیز در مقاله هایی تجزیه شدن عربستان در نتیجه ائتلاف روسی ـ شیعی را پیش بینی کرده بود در این مقاله می نویسد: آنچه که اکنون برای روسیه و تهران اهمیت کلیدی دارد، وارد کردن ضربه نیرومند به آمریکایی هایی است که عربستان سعودی و سایر اعضای عربستانی اوپک را به کاهش قیمت نفت جهت لطمه زدن به اقتصاد روسیه و ایران و فراهم کردن سود برای خود آمریکا از محل فرآوری نفت وادار می کنند. روسیه و ایران می خواهند ایالات متحده را از خاور میانه بیرون انداخته و همزمان موج افراطی گری و تروریسم سنی را که شمال قفقاز روسی، نزدیک ترین متحدان روسیه در آسیای مرکزی و ایران شیعه را تهدید می کند، متوقف بکنند.
به گزارش خبرآنلاین ولادیمیر الکسییف در ادامه می افزاید: درست است که ایران و اسراییل مانند سابق دو حریف منطقه ای هستند ولی به نظر می آید که رفتار عربستان سعودی در خاورمیانه برای تهران از سیاست تل اویو که هدف حفظ امنیت کشور خود را دنبال می کند، خطرناک تر است.

به نوشته این کارشناس مسائل خاورمیانه که عمدتا برای وب سایت ایران رو قلم می زند، اسراییل از کمک روسیه به ایران در جهت تقویت نفوذ خود در منطقه خاور میانه ناراضی است ولی این نارضایتی قبل از همه شامل حال مساعدت ایران به حزب الله است. البته بنیامین نتانیاهو خوب می فهمد که اگر داعش و متحدان تروریست آن به دولت یهودی هجوم جدی ببرند، ایالات متحده به کمک اسراییل نخواهد شتافت.

به گزارش خبرآنلاین این نویسنده با اشاره به موج سوم انتفاضه فلسطینی که هم اکنون شکل گرفته است می نویسد: این موج به وضوح نشان می دهد که البته ایالات متحده مانند سابق متحد راهبردی اسراییل است و حتماً سعی خواهد کرد به طور کامل به منطقه برگردد ولی در حال حاضر کمک روسیه و ایران به دمشق در زمینه مقابله با تروریسم است که حقیقتاً امنیت دولت یهودی را تأمین می کند. همچنین معلوم می شود که مسکو تا سال های زیادی به نیروی خارجی برتر در خاورمیانه تبدیل می گردد.

این نویسنده در ادامه به این سوال پاسخ داده است که آیا سعودی ها می توانند با پیشنهادات چند ده میلیارد دلاری خود به مسکو باعث ایجاد شکاف در این ائتلاف شوند و آیا مسکو حاضر است در ازای دلارهای نفتی عربستان ائتلاف با ایران شیعی را واگذارد یا خیر؟

ترجمه متن کامل مقاله این کارشناس روس را فردا در صفحه بین الملل خبر آنلاین بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    30 ساله که داریم به مسولین میگوییمعربستان و اعراب جنوب حاشیه دریای خزر خطر ناکند ولی کو گوش شنوا، مرسی هم از مصر با یک رفتار توهین آمیز آمد و رفت و بازم مسولین موس موس آنها را میکردند و خواهند کرد.
    • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      16 2
      خلیج فارس برادر
    • سیا A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
      7 4
      ببخشید خودم اشتباهم ذا اصلاح میکنم ،" اعراب جنوب حاشیه خلیج فارس " صحیح میباشد. به اشتباه نوشته بودم دریای خزر، از همه عذر خواهی میکنم.
    • رضا IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
      13 0
      اختلاف عربستان و سایر جزیرک های عربی نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس نه دریای خزر با ایران فقط مربوط به 30 سال اخیر نیست . اختلاف ریشه ای در فرهنگ ، نژاد ، مذهب و زبان با ایرانیان دارند که مربوط به قرنها پیش میباشد.
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
      5 6
      اعراب جنوب حاشیه دریای خزر؟؟.... خخخ
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    92 16
    آل سعود و آل يهود هر دو از نسل شيطانن
  • بی نام DE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    22 4
    ابر قدرتها دنبال یک جنگ دیگه برای ایران می گردند بهتره شما هم دامن نزنید
  • بی نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 12
    کشورای عربی خلیج فارس هیچ غلطی نمی تونند بکنند تا موقعی که امریکا اجازه نده عربستان از حرصش عین اسفند روی اتیش شده ولی میدونه که این هارت و پورت ها رو ایران تا یه جایی تحمل میکنه خدا رو شکر که مرسی درس عبرت دیگه ای برای این تکفیری ها شد وذلیل تر از این نمیشد که بشه
  • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    7 16
    آخه به این روسیه نمیشه اعتماد کرد همش ما رو فروخته
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    4 13
    باز تفرقه باز تشتت بین مسلمانان همین حرفایی که این کارشناس روس میزند کارشناس صهیونیستی هم برای عربستانی ها می زند
  • بی نام DE ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    4 10
    تا یک جنگ بی فایده دیگه راه نندازید بیکار نمیشنید ای قدرت های بزرگ دنیا شرق و غرب
  • ایرانی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    11 5
    بله واقعا درسته عربستان دشمن ماست .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    3 15
    روسیه هم منافع خودشونو دنبال میکنه و خیلی. سریع قطعا الان داره با عربستان سر پول چونه میزنه چرا پول رو پس بزنه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    9 16
    روسها هیچ گاه متحد قابل اطمینانی نبوده اند. بهتر است لااقل تحلیلگران ایرانی تاریخ را مطالعه کنند. تحلیلگران روس که حلیم خودشان را می پزند.