همکاری کامل بنیاد شهید با شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیادشهید با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بواسطه پیام رسانی حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) به ما رسیده است و اگر بخواهیم فرهنگ امام حسین(ع) را ترویج کنیم باید نقش حضرت سجاد(ع) را ایفا کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امورایثارگران افزود: تبلیغات سوءآنقدر بر مردم آن زمان اثر کرده بود که امام حسین(ع)را فرد خارجی و در مقابل دین می دانستند ولی تبلیغ امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)باعث شد که طومار ظالمین و قاتلین امام حسین(ع) در هم پیچد.

وی با اشاره به حدیث "کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا" افزود: هر روز عاشورا و همه جا کربلاست و باید با اعمال صالح ، خودمان را در رکاب امام حسین(ع) قرار دهیم تا همچون "حر" عاقبت بخیر شویم.

حجة الاسلام و المسلمین شهیدی دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه با اشاره به برگزاری موفق اولین جلسه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور افزود: همه کسانی که فکر و برنامه دارند و همه مدیران بنیاد شهید باید به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت که افراد دلسوزی در آن فعالیت می نمایند کمک کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: آبروی این شورا آبروی بنیاد است و طبق قانون، پشتیبانی دبیرخانه آن به عهده بنیاد شهید است و انشاالله از سال آینده بودجه مستقلی ذیل بودجه بنیاد به این شورا تعلق می گیرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجةالاسلام سید مهدی فقیهی معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با تأکیدبر ابلاغیه ۱۲ ماده ای مقام معظم رهبری به عنوان وظیفه شرعی و قانونی دبیرخانه، گزارشی از فعالیتهای دبیرخانه و جلسه اول شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه نمودند.

همچنین در حاشیه این جلسه حجةالاسلام والمسلمین شهیدی طی حکمی ناصرالدین اسلامی فرد را به سمت مدیر کل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت منصوب کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =