در جلسه ظریف با وزیر صنعت برزیل چه گذشت؟

آقای آرماندو مونتیرو وزیر توسعه ، صنعت و تجارت خارجی با آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون راههای گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر داشت .

به گزارش خبرآنلاین آقای محمد جواد ظریف با اشاره به تحولات جاری در روابط دوجانبه اظهار داشت : سفر وزیر اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به برزیل نتائج خوبی بهمراه داشته است و گزارش مثبت از سفر اخیر به برزیل در هیئت دولت ارائه شد و ما سفر جاری را بهمراه هیئت گسترده تجاری و اقتصادی برزیل برای شناسایی ظرفیتهای جدید مناسبات دو کشور را مهم و حائز اهمیت قلمداد می نمائیم . 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت همکاری دو کشور اظهار داشت .

جمهوری اسلامی ایران برای گشودن بازارهای جدید  امکانات فراوانی را در اختیار داشته و برای همکاری با برزیل  ما می توانیم بازار 350 میلیونی برای برزیل در منطقه آسیای میانه فراهم سازیم. 

وی افزود: برزیل به لحاظ جایگاه آن در آمریکای لاتین و مجموعه بریکس همواره در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رویکردهای تکاملی دو کشور در خلق ظرفیت سازیهای جدید اقتصادی گفت : ما در مسیرجستجو جدید برای یافتن نقشه راه نوین بمنظور تکامل بخشیدن به نقاط مشترک، گام بر می داریم و شرکتها و مؤسسات بانکی ، اقتصادی دو کشور در این میان، نقش مهمی ایفا می نمایند.

 وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و برزیل در حوزه های متنوعی از جمله فن آوری، بیوتکنولوژی، انرژی و گاز فرصتهای فراوانی برای گسترش همکاری دو کشور دارند . 

ظریف گفت : بانکها و بخش مالی نقش مهمی در تحرک بخشیدن به چرخ مناسبات و روند فعلی روابط دو کشور دارند و ما آمادگی داریم موانع موجود را بر سر راه امور بانکی دو کشور با رایزنیهای مستمر برطرف سازیم .

دکتر ظریف افزود : ما دوستان دوران سختی را همواره مورد توجه داشته و در اولویت های برنامه های خود برزیل را بعنوان شریک دوران سختی ملحوظ داشته و خواهیم داشت .  

آقای آرماندو مونتیرو وزیر توسعه ، صنعت و تجارت خارجی برزیل گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک تمدن بزرگ پارسی همواره برای برزیل اهمیت ویژه ای دارد و ما خواهان روابط گسترده با جمهوری اسلامی ایران هستیم . دیدار رئیس جمهوری برزیل با اقای دکتر روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و دیدارهای اخیر وزیر خارجه و وزیر اقتصاد برزیل از جمهوری اسلامی ایران موجبات گسترش بیشتر روابط دو کشور شده است .
49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =