پوئم سمفونیک "علمدار" توسط پوریا خادم فرزند رسول خادم و رئوف عبداله‌اف رهبر نامی ارکستر سمفونیک باکو در کشور آذربایجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پوریا خادم فرزند رسول خادم پهلوان کشتی ایران به دعوت رئوف عبدالله‌اف رهبر نامی ارکستر سمفونیک باکو برای اجرای پوئم سمفونیک "علمدار" به کشور آذربایجان دعوت شده بود که این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکسترسمفونیک باکو شب گذشته در سالن دولتی باکو به اجرا درآمد.

پسر رسول خادم

پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در باکو به همراه تعدادی از سفرای خارجی و همچنین تعداد زیادی از اساتید، هنرمندان و عاشقان حضرت عباس(ع) به تماشای این اجرا از نزدیک نشستند.

فرزین پیروزپی که مدیریت اجرایی این برنامه را بر عهده داشت، درباره این اجرا اظهار کرد: در طبقه ورزشکاران کشور ما علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت عباس وجود دارد که بارها ما در صحنه های مختلف رقابتهای جهانی این ارادت را مشاهده کرده‌ایم. در همین رابطه پوریا خادم فرزند رسول خادم پهلوان نامی ایران که سال گذشته برای بزرگداشت فکرت امیراف به باکو دعوت شده بود پس از اجرای کنسرتو پیانو اثر فکرت امیراف بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت و توسط فرزند فکرت امیراف از او قدردانی بعمل آمد.

پسر رسول خادم

وی ادامه داد: این آشنایی موجب شد مسئولان و اساتید هنری آذربایجان بار دیگر از پوریا خادم دعوت به عمل آورند و این بار یکی از آثار پوریا بنام "علمدار" مورد توجه رئوف عبدالله‌اف رهبر ارزنده ارکستر سمفونیک باکو قرار گرفت و برای اجرا در ماه محرم در باکو انتخاب گردید. این اثر با همکاری۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکسترسمفونیک باکو شب گذشته در سالن دولتی باکو با حضور سفیرمحترم جمهوری إسلامی ایران آقای پاک آئین و رایزن فرهنگی جناب آقای ابراهیمی و همچنین تعدادی از سفرای خارجی در باکو و جمع کثیری از اساتید، هنرمندان و عاشقان حضرت عباس به اجرا درآمد.

پسر رسول خادم

پیروزپی همچنین گفت: این سمفونی با استفاده از سرودهای جانسوز در وصف حماسه حضرت عباس از جمله "ای اهل حرم میر و علمدار نیامد" الهام گرفته شده است. از اساتیدی که در این برنامه حضور داشتند نیز می‌توان به توفیق باکی خان اف، رامیز قلی‌اف و آقاوردی پاشایف اشاره کرد. همچنین این برنامه توسط دو شبکه تلویزیونی آذربایجان ضبط شد.

 

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =