۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

ایسنا نوشت: سیسی در دیدار با وزیر سعودی دو نامه را از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دریافت کرد که در نامه نخست از وی برای حضور در چهارمین نشست سران کشورهای عربی و کشورهای آمریکای لاتین در ریاض در نوامبر آتی دعوت شده بود.

رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: دستیابی به سازش سیاسی برای بحران سوریه با هماهنگی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده، نظام این کشور و نهادهایش را باقی نگه می‌دارد و از اراده و گزینه‌های مردم سوریه برای ساختن آینده این کشور حمایت می‌کند و همچنین تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را تداوم می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، این اظهارات در دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در قاهره با حضور سامح شکری، وزیر خارجه مصر مطرح شد.

علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان داشت که در دیدار سیسی و جبیر اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفت و دیدگاه‌ها میان دو طرف در خصوص مسائل مختلف منطقه که مورد بررسی قرار گرفت یکسان بود.

وی در خصوص بحران سوریه گفت که سیسی بر اهمیت دستیابی به سازش سیاسی بحران سوریه با هماهنگی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به طوریکه تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و نظام کشور و نهادهای آن را نگه می‌دارد و از اراده و گزینه‌های مردم سوریه برای ساختن آینده کشور حمایت می‌کند و همچنین تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد، تاکید کرد و افزود: این اقدامات از تلاش‌ها برای بازسازی سوریه به محض دستیابی به سازش آغاز می‌شود تا امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و برقراری ثبات در این کشور فراهم شود.

علاء یوسف افزود که سیسی بر اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی مشترک میان مصر و عربستان در مقابله با چالش‌های مختلف و در راس مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر به این مساله اشاره کرد که سیسی همچنین تاکید کرده است که مصر خواهان حفظ امنیت عربستان است و وارد شدن خدشه به امنیت عربستان را نمی‌پذیرد.

این مقام مصری گفت که وزیر خارجه عربستان نیز بر روابط و شراکت استراتژیک میان مصر و عربستان و استواری این روابط و اهمیت تقویت همکاری میان دو طرف در زمینه‌های مختلف که در شرایط کنونی با توجه به چالش‌های منطقه اهمیت دو چندانی می‌یابد، تاکید کرد.

طبق این بیانیه، سیسی در این دیدار دو نامه را از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دریافت کرد که در نامه نخست از وی برای حضور در چهارمین نشست سران کشورهای عربی و کشورهای آمریکای لاتین در ریاض در نوامبر آتی دعوت شده است و در نامه دیگر نیز پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی مصر و عربستان برای همکاری مشترک و افزایش سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور در تمامی سطوح مطرح شده است.

این دو طرف همچنین به توافق رسیدند که رایزنی‌های سیاسی میان دو طرف افزایش یابد.

عادل جبیر ظهر روز گذشته در سفری چند ساعته وارد قاهره شد و پس از کنفرانس خبری با همتای مصری‌اش شب به کشورش بازگشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =