شیخ سلمان ، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا با هم فکری هیات اجرایی تشکیلات فوتبال آسیا ، نامزد انتخابات ریاست فیفا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شیخ سلمان بحرینی که از ساال 2011 و بعد از کودتای بزرگ بلاتر و شیخ احمد کویتی مرد همه کاره اما در سایه ورزش آسیا ، علیه بن همام قطری و حذف ابدی این شیخ قطری از فوتبال ، توانست ریاست فوتبال آسیا را  در اختیار بگیرد ، حالا از سوی شیخ احمد کویتی ترغیب شده و قرار است نامزد انتخابات فیفا شود. او درحالی این تصمیم را گرفته که می داند نایب رئیس اردنی اش یعنی پرنس علی بار قبل هم کاندیدا بوده و این بار به واسطه نزدیک به 80 رای قبلی در برابر بلاتر ، قصد دارد برای ریاست قمار کند. کاندیداتوری شیخ سلمان بعد از این اتفاق افتاده است که آسیایی ها و شیخ کویتی مطمئن شدند ، پلاتینی فرانسوی به دلیل تعلیق 3 ماهه ، حق حضور در انتخابات را ندارد و از سوی دیگر هم فیفا با محرومیت 6 ساله چانگ کره ای ، او را هم از گردونه رقابت انتخاباتی حذف کرد. حالا شیخ احمد کویتی که بهتر از هر کسی نسبت به انتخابات پیش روی فیفا آگاه است و می داند کشورهای صاحب فوتبال و اسپانسرهای بزرگ فیفا ، قصدی برای حمایت از چهره های عربی که به سادگی و در هر انتخاباتی می توان روی شان دست گذاشت و پیدا کرد که آرای شان تقلبی بوده است ، ندارند و بحران بزرگ فیفا در این روزها ، بحران مشروعیت است ، خیلی زیرکانه خود را عقب کشیده و دوباره دوست بحرینی اش را سپر کرده است. او که همین حالا به دلیل اختلاف با پسر عموهایش در کویت ،روزگاری را رقم زده که فوتبال این کشور تعلیق باشد ، با توجه به ریاست بر مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک ، امید دارد غیر از نزدیک به 40 رای فوتبال آسیا که در اختیار دارد ، بتواند کشورهای فقیر آفریقایی را هم از طریق کمیته های ملی المپیک شان با خود همسو کند و از شیخ بحرینی ، نامزدی با نزدیک به 100 رای بسازد.

او که در آسیا حامیانی مثل علی کفاشیان دارد که در بازی حمایت از بلاتر ، توانست هم راستا با شیخ کویتی ، 15 رای را برای پیرمرد سوئیسی جمع کند ، این بار قرار شده پشت مرد بحرینی بایستند. این را خود کفاشیان اولین بار گفت:«قرار بود از پلاتینی حمایت کنیم که او به مشکل خورد. حالا اگر شیخ سلمان نامزد شود ، بنای فوتبال آسیا ، حمایت از اوست.»

این گفته او را علیرضا اسدی ، دبیرکلش با این جمله تکمیل کرده است:«ببینید ما باید منافع ملی مان را بسنجیم. حمایت از بلاتر به سود فوتبال مان بود ، این بار هم از نامزدی دفاع می کنیم که بیشترین آورده را برای فوتبال مان داشته باشد.» نامزدی که از نظر علی کفاشیان به دلیل ارتباطش با شیخ احمد کویتی ، می شود شیخ سلمان بحرینی . مردی که بی شک در رقابت با رقبای اروپایی ، شانس بالایی برای انتخاب ندارد و فقط کاندیدا شده تا آرای شاهزاده اردنی را بریزد.

از طرف دیگر شیخ سلمان اما اگرچه از نظرعلی کفاشیان ، یک کاندیدای ایده آل است اماشاید  در تضاد با منافع ملی کشورمان قرار می گیرد. چرا که گاردین چند وقت پیش  اسناد دخالتش در کشتار شیعیان بحرین و یمن منتشر کرده و البته همه مردم ایران بخوبی سوگیری های بحرینی ها درباره فوتبال ایران را هم به یاد دارند.

علی کفاشیان که پیشتر یکبار در دعوای بین فلسطین و اسرائیل ، به خواست کنفدراسیون فوتبال آسیا از فلسطینی های دولت محمود عباس حمایت نکرد ، درحالی که نظر وزارت ورزش بر حمایت قاطع ایران از فلسطین بود ، آیا این بار هم بر خلاف منافع ملی تصمیم می گیرد؟ این کارزار بزرگی برای علی کفاشیان است. آیا او تصمیمی بر خلاف مصالح ملی می گیرد؟ وزیر ورزش پیشتر بارها گفته ، فدراسیون فوتبال به نهادی تبدیل شده که از نهادهای بین المللی خارج از ایران تصمیم می گیرد نه سیاست های کلی دولت و کشور.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =