آنا نوشت: حجت‌الاسلام محسن غرویان از دیدار چند شب پیش خود با سیدحسن خمینی خبر داد و درباره کاندیداتوری یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در این دیدار ایشان گفتند شرایط به گونه‌ای است که باید بیایم و احساس تکلیف بیشتری در این زمینه دارم.

حجت‌الاسلام محسن غرویان، از تصمیم قطعی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی برای ورود به انتخابات مجلس خبرگان خبر داد و گفت: ايشان گفتند بعد از تاسوعا و عاشورا رسما برای ورودم به انتخابات خبرگان اعلام حضور می‌کنم. ایشان گفتند شرایط به گونه‌ای است که باید بیایم و احساس تکلیف بیشتری در این زمینه دارم. با توجه به صحبت‌هایی که با ایشان داشتم به نظر من،‌ 80 درصد به انتخابات می‌آید و 20 درصد امکان ورود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سؤال که «دلیل آن 20 درصد برای عدم ورودشان چیست؟»، گفت: به هر حال صحنه‌های سیاسی و اجتماعی هر روز یک تحولاتی را به خود می‌بیند که در تصمیمات تأثیرگذار است. با توجه به آن چیزی که من در صحبت‌های ایشان احساس کردم به احتمال 80 درصد به مجلس خبرگان ورود می‌کنند. به خصوص با توجه به عنایت‌های ویژه بزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله جوادی‌آملی که شب گذشته دیداری با ایشان داشتم، که درباره استعداد، نبوغ، فهم، اجتهاد و علمی بودن سید حسن نظر بسیار مثبتی داشت. از نظر آیت‌الله جوادی‌آملی، سیدحسن خمینی مدرس درس خارج حوزه هستند و فضلای زیادی در این جلسات شرکت می‌کنند. اینها هم نشان‌دهنده نگرش بسیار مثبت اساتید قم از جمله آیت‌الله جوادی‌آملی است.

غرویان درباره نگرش سیدحسن خمینی، افزود: سیدحسن خمینی نگرش تعاملی و رابطه خوب و نزدیکی با دولت دارد. از نظر نوع نگاه و نگرش معتقد به سختگیری‌های زیاد در اداره کشور نیستند و بینش بازتری در این‌باره دارند، همچنین اسلام رحمانی را بیشتر معتقد هستند. همانطور هم که می‌دانید ارتباطشان با مردم و جوانان جامعه بسیار خوب است. یکی از مهمترین ویژگی‌های سیدحسن خمینی که می‌توان به آن اشاره کرد مطالعات به‌روزی است که در زمینه بین‌الملل و سیاست داخلی دارند. همچنین در علم و اندیشه و فلسفه از تبحر خاصی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل محبوبیت‌ سیدحسن خمینی را می‌توان تاریخچه خانوادگی‌شان دانست.

غرویان با اشاره به واهمه تندروها و دلواپسان از ورود سیدحسن خمینی به انتخابات خبرگان رهبری گفت: قطعا این افراد واهمه دارند. حتی با آیت‌الله مقتداتی عضو مجلس خبرگان در این باره صحبت می‌کردم که ایشان گفتند اگر سیدحسن ورود کند، بین مردم رأی بالایی دارد. اینها همه نشانه‌ها و قرائنی هستند که نشان می دهد دلواپسان از ورود سید حسن نگرانی و خوف دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که «چرا سیدحسن خمینی در سال‌های گذشته نسبت به خواسته‌ها مبنی بر ورودش به فضای رقابت انتخاباتی، پاسخ مثبتی نداشت؟»، گفت: در هشت سال گذشته فضای جامعه، فضای امنیتی، پلیسی و بداخلاقی بود و شرایط سنی سیدحسن نیز اجازه ورود به ایشان نمی‌داد؛ ولی با توجه به فضای جامعه، امروز مطالبات مردمی از سیدحسن بیشتر شده است و امیدواریم اتفاقی نیفتد و بتوانند تا آخرین روز، روی تصمیمشان بمانند.

غرویان یادآور شد: بخش وسیعی از روحانیت کشور با ایشان همراه هستند و به گفته آیت‌الله مقتدایی، سیدحسن خمینی تا به امروز در لیست جامعه مدرسین قرار نگرفته است؛ دلیلش را نمی‌دانم اما در سرلیست مجمع روحانیون مبارز یا لیست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع را هم اشاره کنم که در جامعه مدرسین برای ورود سیدحسن به انتخابات خبرگان موافقان و مخالفانی وجود دارند و نظر اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره یکسان نیست.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصف IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 11
    واقعا همه چیز مسخره و بچه بازی و سیاسی کاری شده حتی ... ایشان را به تقوی و تهذیب و توجه به آخرت فرامی‌خوانم اگرچه تقریبا محال میدانم که این حرفها در ایشان مؤثر باشد ما که از ایشان جز بی تقوایی و ادعا و قدرت و ریاست طلبی چیزی سراغ نداریم مردم هم میدانند چه کار کنند شما در کار مردم فضولی نکنید خدا عاقبت همه ما را به خیر کند و آقایان غرویان و هاشمی و سید حسن و خاتمی و امثال و اتباعشان را هدایت و الا با یکدیگر محشور فرماید. آمین