امیر قلعه نویی در تازه ترین مصاحبه خود دوباره به عادل فردوسی پور و 90 تاخت.

داریوش سعیدی- خبرگزاری خبرآنلاین؛سرمربی سابق استقلال گفت هواپیمای فوتبال ایران از زمانی سقوط کرد که عادل فردوسی پور، امیر عابدینی مدیرعامل سابق پرسپولیس را رودروی بازیکنش قرار داد. او همچنین گفت که می توانست با عادل همراه باشد و این مسئله به نفعش می شد اما هیچگاه چنین کاری نکرد. قلعه نویی همچنین اضافه کرد: «آن روزی که در برنامه 90 روی سه خط، سه مدیر به هم می پریدند و مجری می خندید یا آن روزی که بازیکن را می آورد به برنامه اش تا علیه مربی اش حرف بزند، فوتبال ایران سقوط کرد. 15 سال است همین آقایان سوار هواپیمای فوتبال شده اند و مامور بودند تا آن را از جامعه دور کنند تا با سقوط فوتبال به هدف شان برسند.» عادل فردوسی پور و امیر قلعه نویی دو نقطه مقابل هم در این فوتبال بوده اند و در سال های گذشته بارها و بارها مقابل هم ایستاده اند. مجری 90 هیچگاه علیه قلعه نویی مصاحبه نکرد اما از نظر سرمربی سابق استقلال، اقداماتش در راه ضربه زدن به او بوده است. این دو بارها مقابل هم ایستاده اند و بی شک مشکلات شان از روزی جدی تر شد که قلعه نویی نتوانست در جام ملت ها 2007 موفق باشد. 

-بعد از جام ملت های 2007 و شکست تیم ملی مقابل کره جنوبی، عادل فردوسی پور در برنامه ای زنده قلعه نویی را رودروی امیر حاج رضایی و بیژن ذوالفقارنسب نشاند و آنها انتقاد تندی از این مربی کردند. قلعه نویی در اواسط برنامه حتی قصد داشت بلند شود و از استودیو بیرون بیاید. سال ها از آن اتفاق گذشته ولی قلعه نویی همچنان از آن اتفاق می گوید. او بارها گفته: «متاسفم که دو فرد که از جنس فوتبال بودند با من آن رفتارها را کردند. عادل که خودش از جنس فوتبال نیست.»

-عادل فردوسی پور یک بار در برنامه 90 گفت برای شخصیت حقوقی قلعه نویی احترام قایل است نه شخصی حقیقی اش که این مسئله با انتقاد تند قلعه نویی روبرو شد. سرمربی وقت استقلال گفت: «ببین من چقدر بدبخت شده ام که فردوسی پور درباره شخصیت حقیقی و حقوقی من حرف می زند.»

-وقتی قلعه نویی سرمربی استقلال بود و عادل تیمش را نقد فنی می کرد، این مربی به او واکنش نشان داد و در مصاحبه ای جنجالی گفت: «از او می خواهیم دیگر یک ثانیه هم درباره استقلال فیلم نشان ندهد. به اعتقاد من این برنامه ابزار است تا خیلی از مشکلات جامعه را پشت خودش مخفی کند. یک بار آقای هاشمی تهیه کننده برنامه لیگ برتر را در هتل المپیک دیدم. قسم خورد که تو تنها مربی ای هستی که جلوی عادل ایستاده ای. بعضی مربیان برای اینکه سه دقیقه روی آنتن باشند، التماسش را می کنند.»

-بعد از بازی پیکان و استقلال در فصل قبل که داور اشتباه بزرگی کرد و گل سالم پیکان را خطا گرفت، خیلی از کارشناس ها به اشتباه داور اعتراف کردند. محمد فنایی کارشناس برنامه 90 هم این مسئله را تائید کرد اما سایت رسمی باشگاه استقلال ویدئویی منتشر کرد که در آن قلعه نویی خودش صحنه را نقد می کند و به انتقاد از فنایی می پردازد. عادل فردوسی پور هم این ویدئو را پخش کرد و در ادامه تصویر کودکی را نشان داد که به شدت قهقهه می زند. قلعه نویی این موضوع را توهین به خود می دانست و از مجری 90 شکایت کرد اما زمانی که متوجه شد نمی تواند در دادگاه به نتیجه ای برسد، از شکایت خود منصرف شد. این موضوع تا هفته ها بحث رسانه ها بود. عادل فردوسی پور هم در محفلی گفته بود اگر بنا به شکایت باشد می تواند 10 شکایت علیه امیر قلعه نویی کند چون به او چند بار تهمت زده است.

-در روزهایی که قلعه نویی در استقلال نتیجه نمی گرفت و 90 به شدت او و تیمش را نقد می کرد، قلعه نویی به انتقاد شدید از عادل پرداخت و گفت: «این آقا دارد فوتبال ایران را نابود می کند. اگر در دایره دوستانش نباشی می شوی مافیا. تا حرف هم می زنی هزارتا انگ به تو می چسبانند. ان شالله تیمم نتیجه می گیرد. این آدم دارد به فوتبال ما خیانت می کند.»

-سال 90 که قلعه نویی سرمربی سپاهان بود، تصور می کرد عادل فردوسی پور جو داوری را علیه او و تیمش کرده اند. قلعه نویی اعتقاد داشت عادل با پخش بعضی تصاویر حاشیه ای از جمله داد و فریادهایش سر جواد کاظمیان، قصد دارد سپاهان را به حاشیه بکشاند. پس از قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بود که امیر در مصاحبه ای جنجالی گفت: «عادل فردوسی‌پور دو هدف داشت؛ یکی نرسیدن من به نیمکت تیم ملی و دیگری قهرمان نشدن سپاهان. در اولی موفق بود اما در دومی ناموفق.»

-امیر قلعه نویی در جریان یکی از بازی های دوستانه تیمش از هوتن پسرش در ترکیب استقلال استفاده کرد. عملکرد ضعیف این بازیکن باعث شد تا یکی از هواداران به شدت روی سکوها اعتراض کند. دقایقی بعد این هوادار توسط لیدرها به رختکن استقلال منتقل شد و وقتی بیرون آمد، زیر چشمش کبود بود. عادل فردوسی پور عکس این هوادار را در برنامه اش نشان داد تا قلعه نویی به شدت علیه او جبهه بگیرد و تندترین مصاحبه عمرش را علیه این برنامه انجام دهد: «آقای فردوسی پور توقع داری بچه من شراب خوارشود و پای میز قمار برود؟ آن وقت من می شوم الگوی خوب؟ تو و برنامه ات ابزاری هستید تا به جامعه و فوتبال خیانت کنید. به قرآن اگر فوتبال ما 90 نداشته باشد، از سطح آسیا هم بالاتر می رود. با برنامه اش فوتبال را به این روز انداخته است. معلوم است چون قلعه نویی از آنها بازیکن نمی گیرد و پول نمی دهد با او این کار را می کنند....» قلعه نویی در این مصاحبه به عادل فردوسی پور تهمت هایی زد که البته با واکنشی از سوی این مجری مواجه نشد.

-قلعه نویی برادر عادل فردوسی پور را هم بی نصیب نگذاشت. او در یک مصاحبه گفت که برادر عادل کار بازیکنان دورگه را برای حضور در تیم ملی انجام می دهد. این تهمت باعث شد تا عادل هم علیه قلعه نویی موضع بگیرد و بگوید: «به عرض اين آقايان بايد برسانم كه برادرم سه چهار سال است كه از آلمان برگشته و در ايران زندگي مي‌كند. او هيچ نقشي در اين باره نداشته و آنهايي را كه اين اتهامات را وارد مي‌كنند به خدا مي‌سپارم. بالاخره يك خدايي آن بالاي سر هست كه به موقع همه چيز را روشن مي‌كند.»درست یک روز پس از صحبت های جنجالی قلعه نویی و زدن تهمت دلالی به فردوسی پور و برادرش، در جریان بازی استقلال و راه آهن، هواداران استقلال شعار دادند: «عادل دلاله!»


-اما یکی از علل اصلی درگیری قلعه نویی و عادل در زمان سرمربیگری اش در سپاهان، پخش تصاویری از اعتراض امیر به جواد کاظمیان بود. پس از یکی از دیدارهای سپاهان وقتی هواداران علیه عنایتی شعار دادند، کاظمیان خواست که از رضا حمایت کند اما قلعه نویی به شدت به کاظمیان حمله کرد و حتی الفاظ تندی را به کار برد. عادل هم این تصاویر را پخش کرد که باعث اعتراض شدید قلعه نویی شد و در واقع دعوای آنها از همان جا بسیار جدی شد.

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =