۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

ایسنا نوشت: یک ناو کره جنوبی چندین گلوله هشدار به سمت قایق گشت زنی کره شمالی که مرز آبی مورد مناقشه دو طرف را رد کرده بود، شلیک کرد.

یک ناو کره جنوبی چندین گلوله هشدار به سمت قایق گشت زنی کره شمالی که مرز آبی مورد مناقشه دو طرف را رد کرده بود، شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: ناو دریایی کره جنوبی روز شنبه چندین گلوله هشدار دهنده به قایق گشت زنی کره شمالی که مرز آبی مورد مناقشه را رد کرد، شلیک کرد تا این قایق را به مرزهای خود بازگرداند. 

به گفته این مقام کره جنوبی، کره شمالی در پاسخ به این اقدام کره جنوبی، تبادل آتش و یا اقدام دیگری نکرده است. 

کره شمالی همواره خط محدود شمالی (خط مرز آبی مشترک میان دو کره) را که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده، رد کرده است.

دو کره از نظر تکنیکی هنوز در جنگ به سر می‌برند زیرا هنوز قرارداد صلحی میان دو طرف مبنی بر پایان جنگ امضا نشده است البته در برخی مواقع گام‌هایی برای عادی سازی روابط برداشته می‌شود.

یک سخنگوی کره شمالی اعلام کرد که کره جنوبی در حالی به قایق گشت زنی برای هشدار شلیک کرده است که این قایق عملیات روتین خود را انجام می‌داد.

وی در ادامه چنین اقداماتی را یک عمل جدی تحریک کننده اعلام کرد که می‌تواند موجب مقابله نظامی میان دو کره شود. 

از سال 1999 درگیری‌های دریایی در این منطقه باعث کشته شدن چندین ماهیگیر شده است که در سال 2010، 46 ماهیگیر کره جنوبی کشته شدند که مقامات این کره، کره شمالی را مسوول این حادثه اعلام کردند و در مقابل مقامات کره شمالی هر گونه دخالت در این حادثه را رد کردند.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =