سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر تنظیم دقیق قرارداد مبادله اورانیوم میان ایران و روسیه گفت:دقت می کنیم که ما به ازای مواد تحویل داده شده طبق قرار داد مواد مورد توافق دریافت شود.

مهر نوشت: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر مبادله اورانیوم بر اساس شروط مقام معظم رهبری گفت: در ارتباط با مبادله مواد غنی شده که ما به روسیه می دهیم و در قبالش موادی دریافت می کنیم حتما توجه خواهیم داشت که ما به ازای مواد تحویل داده شده طبق قرار داد مواد مورد توافق دریافت شود.

وی با بیان اینکه در این موضوع با روسیه مشکلی نداریم گفت: روابط ایران و روسیه خوب است و اطمینان کافی میان دو کشور وجود دارد.

کمالوندی تصریح کرد: همه تلاش خود را می کنیم که قرارداد ها و تعهدات ایران و روسیه به نحوی منعقد شود که مشکلی ایجاد نکند و سوء تفاهمی ایجاد نشود.

مقام معظم رهبری در نامه ای به رئیس جمهور شروط  اجرای برجام را اعلام کردند. در بخشی از این نامه در خصوص معامله اورانیوم آمده است: معامله‌ی اورانیوم غنی‌ شده‌ موجود در برابر كیك زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد كه قرارداد مطمئن در این‌ باره همراه با تضمین كافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور باید به‌ تدریج و در دفعات متعدد باشد.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =