۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

ایرنا نوشت: رسانه های دولتی پاکستان در گزارش های امروز خود، مراسم های عزاداری محرم امسال در سراسر این کشور را آرام و بدور از خشونت توصیف کردند، اما واقعیت این است که امسال نیز خون دهها نفر از عزاداران امام حسین(ع) در مناطق مختلف پاکستان به زمین ریخته شد.

رادیو دولتی پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که تمام مراسم های مذهبی و عزاداری در روز عاشورا در سراسر این کشور، کاملا آرام و بدور از خشونت برگزار شد. در گزارش این رسانه دولتی پاکستان، به حملات تروریستی مرگبار علیه شیعیان در شب تاسوعا و شب عاشورا هیچ اشاره ای نشده است.

در شب های تاسوعا و عاشورا، حملات تروریستی علیه شیعیان در مراسم های عزاداری در ایالت های سند و بلوچستان، دست کم 36 کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجا گذاشت. بسیاری از قربانیان این حملات و انفجارهای تروریستی، زنان و کودکان بودند.

در جریان انفجار انتحاری که در شب عاشورا (جمعه شب) در میان جمعی از عزاداران حسینی در منطقه 'جیکب آباد' واقع در ایالت سند پاکستان، دست کم 24 نفر از عزاداران از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در شب تاسوعا نیز انفجار انتحاری دیگری در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه 'بولان' واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی را از جمله شش کودک به شهادت رساند و دهها نفر دیگر را نیز مجروح کرد.
یکی از خطرناک ترین، افراطی ترین و ضدشیعی ترین گروه های تروریستی پاکستان موسوم به 'لشگر جهنگوی' مسوولیت هردو حمله تروریستی علیه شیعیان و عزاداران حسینی را برعهده گرفت.

لشگر جهنگوی و گروه افراطی دیگری موسوم به 'اهل سنت و الجماعت'، در واقع گروه هایی هستند که با همان عقاید و افکار تکفیری و افراطی گروهی موسوم به 'سپاه صحابه' فعالیت می کنند و شیعیان را هدف حملات مرگبار قرار می دهند. گروه 'سپاه صحابه' اگرچه ظاهرا سال ها پیش از سوی دولت پاکستان منحل شده است، اما عوامل آن با تابلوهای دیگری نظیر لشگر جهنگوی یا اهل سنت و الجماعت، همچنان همان اهداف و افکار را دنبال می کنند.

دولت و نیروهای مسلح پاکستان قبل از آغاز ماه محرم، اعلام کردند که تدابیر شدیدی برای تامین امنیت مراسم های عزاداری اتخاذ کرده اند. این تدابیر اگرچه در مراکز ایالت ها و پایتخت مفید بود اما در نقاط دیگر این کشور، دهها نفر از عزاداران حسینی به خاک و خون کشیده شدند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دستگاه های اطلاعات و امنیت پاکستان درصورت داشتن اراده کافی، به راحتی می توانند این گروه های افراطی و تروریستی ضد شیعی را دستگیر و اقدامات تروریستی آنان را تحت کنترل درآورد.
نبود امنیت کافی، همه ساله اصلی ترین دغدغه شیعیان پاکستان به ویژه در ایام ماه محرم و دیگر ایام و مراسم های ویژه مذهبی شیعیان در این کشور است.

شیعیان، بیش از 20 درصد از جمعیت حدود 190 میلیون نفری پاکستان را تشکیل می دهند

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =