ایسنا نوشت: روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اطلاعاتی را درخصوص آنچه "طرح راه‌حل سیاسی مطرح شده توسط مسکو در دیدار وین" خوانده مطرح کرد که بنا بر ادعای آن به انتقال اختیارات رئیس‌جمهوری سوریه و به هم پیوستن ارتش و گروه "ارتش آزاد سوریه" منتهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه به نقل از منابع ترکیه‌ای که نام آنها را فاش نکرد، مدعی شد روس‌ها عملاً روند بررسی شرایط را آغاز کرده‌اند و به صورت ضمنی گفته‌اند که آماده مناقشه بر سر آینده بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هستند اما تعهدات مشخصی در این خصوص ارائه نداده‌اند.

در همین حال، منابع مخالف تصریح کردند که روس‌ها پیشنهاد مکتوبی را ارائه دادند که بر اساس آن بشار اسد کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمی‌شود اما آنها تصریح کرده‌اند که مشکلی برای تکمیل دوره کنونی او وجود ندارد.

طبق گفته این روزنامه، این طرح روسیه به این امر می‌انجامد که مقابله با ارتش آزاد به حالت تعلیق درآید و محاصره‌های متقابل پایان یابد و انتخابات پارلمانی و دولت انتقالی و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود؛ بدون اینکه مدت‌زمانی برای این طرح‌ها گذاشته شود.

این طرح همچنین به این امر می‌انجامد که در مرحله بعدی شبه‌نظامیان سوری هم‌پیمان با نظام به ارتش این کشور بپیوندند و سپس "ارتش آزاد سوریه" به آنها ملحق شود.

طبق این طرح همچنین "بانک اهداف مشترک" میان کشورهایی که حملاتی را در سوریه انجام می‌دهند تعیین می‌شود و اطلاعات این "بانک اهداف" در اختیار گروه‌هایی که راه‌حل سیاسی را می‌پذیرند، نیز قرار می‌گیرد.

منابع به این امر اشاره کردند چارچوب زمانی که مسکو پیشنهاد آن را می‌دهد از 15 تا 18 ماه از تاریخ امضای این توافق خواهد بود و روس‌ها این اطمینان را داده‌اند که تصدی وزارتخانه‌های اصلی می‌تواند از سوی تکنوکرات‌ها و به صورت توافقی انجام شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =