انصاری: با بهره برداری جناحی از مراسم امام حسین(ع) مرتکب منکر نشویم/ توهین به افراد شایسته نیست

جماران نوشت: معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که توهین به افراد در هیچ جا شایسته نیست، گفت: در مجالس امام حسین (ع) باید از هرگونه اظهاری که موجب اهانت به افراد یا بهره برداری جناحی و سیاسی می شود، خودداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری با بیان این که روشن است که توهین به افراد در هیچ جا شایسته نیست، اظهار کرد: توهین به افراد، با آموزه های اسلام سازگار نیست و در مجالس سید الشهدا (ع) به طریق اولی نباید به احدی اهانت شود؛ مجالس سید الشهدا، مجالس وعظ و بیان احکام دین است.

وی تصریح کرد: شهادت سید الشهدا(ع) برای احیای احکام دین و امر به معروف و نهی از منکر بود و قطعا در مجالس امام حسین (ع) نمی شود مرتکب منکر شد؛ بنابراین همه باید حرمت مراسم عزاداری امام حسین (ع) را حفظ کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: واعظان و مداحان به ذکر مناقب و مصیبت های اهل بیت(ع) و به تبیین فلسفه قیام سید الشهدا (ع) بپردازند و از هرگونه اظهاری که موجب تفرقه بین مسلمین یا خدایی نکرده اهانتی به افراد، یا موجب بهره برداری جناحی و سیاسی می شود باید خودداری کنند.

وی ادامه داد: مجالس امام حسین (ع) باید مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی و توسعه اخلاق و ادب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری درمورد دیدگاه امام راحل نسبت به مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) نیز اظهار کر: اهتمام امام(ره) نیز به اقامه عزای سید الشهدا(ع) بود و تاکید داشتند که محرم و صفر و عاشوراست که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی اضافه کرد: آنچه که از مجالس سید الشهدا(ع) انتظار می رود، احیای اسلام است، به خصوص در دوران کنونی که دست های مشکوک و شیطنت آمیز دشمنان اسلام و صهیونیست ها در کار هستند که جهان اسلام را دچار اختلاف و برادرکشی کنند و به جان هم بیاندازند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: اکنون بیش از گذشته باید به مساله اتحاد جهان اسلام توجه داشته باشیم و از ظرفیت عاشورا و از ظرفیت مجالس امام حسین (ع) صرفا برای توسعه وحدت و همدلی جهان اسلام، تامین منافع مسلمین و امربه معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =