آقای زیگمار گابریل” قائم مقام صدراعظم آلمان، رهبر حزب سوسیال دموکرات و وزیر اقتصاد این کشور در آستانۀ روزعاشورا مطلب مهمی را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین امسال، نخستین بار است که سیاستمداری در این سطح از یک کشور غیراسلامی بیانیه‌ای مکتوب به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) خطاب به شیعیان صادر می‌کند.

متن این پیام که خطاب به رئیس فدراسیون شیعیان آلمان (IGS) آقای محمود خلیل زاده نوشته شده، بدین شرح است:

اینجانب به نمایندگی از حزب سوسیال دموکرات آلمان، فرا رسیدن روز عاشورا را به شما و تمامی شیعیان در آلمان تسلیت می‌گویم.

امسال، یادآوریِ هجرت و سپس شهادت امام حسین‌ابن‌علی به طور ویژه‌ای با وقایع دنیای امروزمان پیوند خورده است. صدها هزار انسان از مناطق جنگ‌زده در خاورمیانه و آفریقا به اروپا می‌آیند.

آنان نیز وطن خود را ترک کرده‌اند تا بلکه نزد ما بتوانند مکانی امن و آینده‌ای روشن برای خود و خانواده‌شان بیابند. با کمال احترام دریافتیم که در این میان، فدراسیون شیعیان آلمان نیز دروازه‌های قلب‌ها و خانه‌های خود را به روی پناهجویان گشوده است

پدیدۀ مهاجرت، جامعه را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. لازم است میان آنان که تازه می‌آیند و آنان که سال‌هاست مقیم آلمان هستند، همبستگی برقرار کنیم.

اگر هر یک از ما دیگری را، فارغ از ملّیت، زبان مادری و عقایدش، به دیدۀ همسایه و شهروند خود بنگرد، یقیناً به آن همزیستی مطلوب دست خواهیم یافت.

آنچه در روز عاشورا برای امام حسین و خاندان ایشان اتفاق افتاد، به همۀ ما آموخت که استقامتِ راستین بر آزادی و انسانیت، سرانجام بر جنگ و ظلم پیروز خواهد شد.

شما به عنوان شیعیان آلمان، تجربیات ارزشمند فراوانی در اختیار دارید که این تجربیات، دیگران را در انس گرفتن به محیط جدید یاری خواهد کرد. شیعیان آلمان، اجتماعی متنوّع هستند و ما خوشحالیم که به تازگی سه شبکه مختصّ جوانان نیز در این فدراسیون تشکیل شده است.

بیایید به کمک یکدیگر از آلمان کشوری بسازیم که در آن هر انسانی بتواند براساس قوانین حقوقی آزادانه، بدون نگرانی، متفاوت باشد؛ همان گونه که رئیس جمهور سابق سوسیال دموکرات آلمان، روزی این جمله را به عنوان هدف ذکر کرده بود. من برای همۀ شما شیعیان، خانواده‌ها و دوستانتان در آلمان و همچنین سراسر جهان، عاشورایی سرشار از تعمّق و تفکّر آرزومندم.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =