تسنیم نوشت: وزیر خارجه روسیه در سخنانی با تأکید بر عدم نقش‌آفرینی بازیگران خارجی در تعیین سرنوشت سوری‌ها گفت آن‌ها باید برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شوند.

به گزارش رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که کرملین خواهان آماده شدن سوریه برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری است.

 لاوروف در اظهاراتی که نشان دهنده تغییری در موضع روسیه است، گفت که نیروی هوایی روسیه که از 30 سپتامبر در حال بمباران داعش است آماده کمک به ارتش آزاد سوریه است، البته اگر مشخص باشد که آن‌ها کجا مستقر هستند.

کرملین، پیشتر نیز به صورت عام در مورد ضوروت انتخابات در سوریه سخن گفته بود. اما اظهارات لاوروف مشخص ترین درخواست برای نوسازی سیاسی است و تنها چند روز پس از دیدار اسد از مسکو عنوان شده است.

لاوروف در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه که شب گذشته پخش شد، گفت: «بازیگران خارجی نمی‌توانند برای سوری‌ها در مورد هیچ موضوعی تصمیمی بگیرند. ما باید آن‌ها را وادار کنیم تا بر سر یک طرح برای کشورشان به توافق برسند، طرحی که در آن منافع هر گروه مذهبی، قومی و سیاسی تأمین شده باشد».

وی گفت: «آن‌ها باید برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شوند».

لاوروف گفت که کرملین به اسد (طی دیدار از مسکو) گفته بود که پیشرفت سیاسی امری ضروری است. لاوروف گفت که موفقیت ارتش اسد در میدان نبرد، با کمک نیروی هوایی روسیه، می‌تواند دولت اسد را مسنجم کرده و آن را نسبت به یک توافق سیاسی علاقه‌مندتر کند.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =