تسنیم نوشت: نخست وزیر سابق انگلیس اذعان کرد که اشغال عراق به رهبری آمریکا در سال 2003 میلادی در ظهور و پیدایش داعش نقش داشته است.

 تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرد: دخالت نظامی در عراق در سال 2003 میلادی به رهبری آمریکا در ظهور گروه تروریستی داعش نقش داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می کند که اشغال عراق منجر به ظهور و پیدایش داعش شده، تصریح کرد: من فکر می کنم که بخش هایی از واقعیت در این مساله وجود دارد. بی شک شما نمی توانید بگویید کسانی که در حذف صدام در عراق در سال 2003 میلادی نقش داشته اند، به هیچ وجه مسئولیتی در اوضاع و شرایط این کشور در سال 2015 میلادی ندارند.

بلر افزود: به خاطر اطلاعات نادرست و برنامه ریزی ضعیف در خصوص جزییات جنگ عراق عذرخواهی می کنم.

انگلیس بخشی از ائتلاف به رهبری آمریکا بود که در سال 2003 میلادی ،خاک عراق را اشغال کرد. اشغال عراق بدون تصویب سازمان ملل انجام شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشورهای غربی، رژیم بعث صدام را به داشتن سلاح های کشتار جمعی متهم کردند ولی پس از برکناری صدام مشخص شد که این ادعاها بی پایه و اساس بوده است.

تروریست های تکفیری داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =