۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

ایسنا نوشت: تیم درمانی هلال احمر ایران همزمان با روز عاشورا روز پرکاری را در کربلا داشت.

تیم تخصصی 60 نفره اعزامی هلال احمر ایران به کربلا همزمان با روز عاشورا به دو گروه حراحی و غیر جراحی تقسیم شد. تیم جراحی از ساعت 4 صبح امروز در پنج چادر امدادی اطراف حرم مستقر شده و خدمات جراحی و پانسمانهای لازم را به زائران حسینی ارایه دادند.

خدمات تیم جراحی تا ساعت 2 بعدازظهر امروز در چادرهای امدادی اطراف حرم ادامه داشت.

بنا بر اعلام دکتر محمد گنجه، سرپرست گروه "هلال" تیم تخصصی هلال احمر ایران اعزام به کربلا، گفت: خدمات تیم جراحی هلال احمر از ساعت اولیه بامداد امروز به تمام زائران حسینی ارایه شد. از قبل نیز پیش بینی ارایه خدمات به زائران صورت گرفته بود، ملزومات لازم از ایران به کربلا ارسال شده بود. در مجموع ما برای خدمات پانسمان و بخیه به حداقل 10 هزار نفر امکانات لازم را تهیه کرده بودیم.

به گفته وی، همزمان با پایان فعالیت گروه جراحی در روز عاشورا، گروه غیرجراحی در چادر امدادی بین الحرمین مستقر شده و خدمات حمایتی درمانی و دارویی به زائران ادامه یافت.

گنجه تاکید کرد که گروه تخصصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعزامی به کربلا آموزش‌های مدیریت بحران را دریافت کرده اند و ارایه خدمات لازم به زائران به خوبی انجام شد.

گفتنی است تیم تخصصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همزمان با ورود به خاک عراق به دو گروه 30 نفره "عتبه" و "هلال" تقسیم شدند و در قالب چادرهای امدادی در بین الحرمین و اطراف حرم مشغول خدمت رسانی شدند.


این گروه که از صبح روز پنجشنبه گذشته فعالیت خود را در کربلا آغاز کرد از تخصص‌هایی همچون مغز و اعصاب، داخلی، زنان، پزشک عمومی، ارتوپد، نفرولوژی، جراح عمومی، پرستار و ...برخوردار است.

فعالیت این گروه در کربلا به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

همچنین درمانگاه‌های هلال احمر ایران در کربلا، نجف و کاظمین به صورت 24 ساعته فعال هستند.

تیم تخصصی هلال احمر ایران امشب نیز در مراسم شام غریبان در بین الحرمین پاسخگوی مراجعین خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =