واحدمرکزی خبر نوشت: رنجهای شهروندان در مناطق تحت کنترل گروههای تروریستی همچنان ادامه دارد. حومه شمالی حمص یکی از این مناطق است. خبرنگار شبکه العالم با برخی از کسانی که موفق به فرار از این مناطق شده به گفتگو نشسته است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، بخش فارسی پایگاه اینترنتی العالم نوشت: عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی حمص برای پاکسازی آن از تروریستها ادامه دارد. شهرها و روستاهای این مناطق به سنگری برای گروههای مسلح تندرو با وابستگی های مختلف تبدیل شده اما آنچه که بطور دقیق مشخص نیست تحرکات عناصر مسلح علیه اهالی این مناطق است تا جاییکه حکومت سوریه از اهالی خواسته مناطق بحرانی را ترک کنند.
این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشت: در این گزارش، ساکنان این مناطق درباره بی عدالتی، ظلم، گرسنگی و تجارت گروههای مسلح علیه مردم مطالبی را ارائه کردند.
یکی از اهالی گفت: کمک رسانی به گروههای مسلح شامل اسلحه، پول و دولار از شمال یعنی ترکیه، صورت می گیرد که مسیر مطمئنی برای تروریست ها به شمار می آید.
وی افزود: در ابتدا شاهد حضور معارضان سوری بودیم اما اکنون گروههای از مصر، تونس و پاکستان به اینجا آمده اند که همه غریبه و ناشناسند و انواع بی عدالتی، گرسنگی و تحقیر را علیه اهالی اعمال می کنند.
یکی دیگر از اهالی تصریح کرد: تحقیر، ضرب و شتم، قتل و گرسنگی همچنان در این مناطق بیداد می کند و اگر کسی اعتراض کند، جانش را از دست می دهد.
وی گفت: تروریست ها در حال کشتار مردم هستند؛ از ارتش می خواهیم که ما را از دست تروریستها نجات دهند تا به خانه و کاشانه خود برگردیم.
وی ادامه داد: مردم در این مناطق سپرانسانی بیش نیستند که عناصر مسلح برای فشار بر حکومت از آنها استفاده می کند، تروریست ها اقدامات ظالمانه و انواع جنایت مانند قتل، تجاوز، ازدواج اجباری و سربازگیری کودکان علیه ساکنان این مناطق بکار می گیرند، بنابراین از ارتش سوریه می خواهیم این مناطق را از سیطره تروریسم رهایی بخشد.
یک بانوی سوری به خبرنگار العالم گفت: تروریست ها اگر زنی را ببینند به بهانه اینکه وی از مخالفین است خواستار اعدامش می شوند، اما آنها دروغ می گویند و قصد تجاوز به وی را در سردارند.
شهروند دیگری گفت: تروریست ها از دین اسلام برداشت غلطی دارند و احکامشان غیردینی است، اگر زنی را در خیابان ببینند و مجذوبش شوند، شوهرش را می کشند و به وی تجاوز می کنند، به کودکان تجاوز می کند، از اسلام چیزی به جز اسم آن نمی دانند، از ارتش سوریه می خواهیم که وارد شهر رستن شود تا امنیت و آرامش به شهر و کشورمان بازگردد.
در حومه شمالی حمص، اهالی پس از سالها تحمل درد و رنج برای ورود ارتش سوریه و رهایی روستاها و شهرهایشان از لوث تروریست ها و حامیانشان لحظه شماری می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =