ابوترابی فرد درمراسم شب عاشورای حرم امام خمینی: یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری، شهادت است

جماران نوشت: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر شهادت، مسیری است که دنیای ما را اصلاح می کند و ما را در برابر قدرت های بزرگ از جمله آمریکا به قدرتی سازش ناپذیر و پیروز تبدیل می کند و علاوه برآن، آخرت ما را نیز آباد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی حرم مطهر امام راحل که با حضور اعضای بیت شریف امام و اقشار مختلف مردم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به موضوع «حقیقت مرگ» اظهار داشت: گروهی از انسانها از مرگ می گریزند و مرگ به ملاقاتشان می آید اما گروهی دیگر بدان اشتیاق داشته و به ملاقاتش می روند و منشاء گریز از مرگ اعمال و رفتار بشر در عالم دنیا و تعلقات به آن است که همین امور رابطه انسان با خدا را تیره می کند.

ابوترابی با اشاره به رابطه میان مرگ اندیشی و مسئولیت پذیری انسانها در جامعه گفت: امام بزرگوار ما یک نمونه از مسئولیت پذیری است ؛ ایشان بهترین، زیباترین و پرشکوه ترین مرگ را برای خویش برگزیدند و در دوران حیات نورانی و الهی شان برای رسیدن به چنین مقامی تلاش کردند.
وی با بیان اینکه امام در اندیشه قطع تمام تعلقات با دنیا و طبیعت بود؛ یادآور شد: به دلیل همین مقام فاخر بود که امام پس از شهادت فرزند فقیه، عارف، زاهد و مجاهد و وارسته خود مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در جلسه درس خویش این ضایعه را از الطاف خفیه الهی خواندند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه خداوند راه را بر سرنگونی طاغوت و ایجاد جمهوری اسلامی هموار کرد صبر و استواری و تسلیم بودن امام در راه خدای سبحان است؛ تا جایی که شهادت فرزند را لطف خدا می داند.
وی تأکید کرد: امام وظیفه خود را به درستی تشخیص دادند زیرا زندگی را برای خدا و تقرب به او می خواستند و نه رسیدن به دنیا.
ابوترابی با بیان اینکه انسان کامل آماده رحلت از دنیاست و امام بزرگوار ما در اقتدا به علی(ع) این راه را پیمود، اظهار داشت: امام بریده از دنیا، معلم و مربی شهدایی بود که جبهه های دفاع مقدس را به نماد عزت، اقتدار و عظمت ملت اسلام تبدیل کردند و شهید همدانی ها در همین مکتب تربیت شدند.
وی ادامه داد: همین روح بلند است که در وصیت نامه سیاسی-الهی خود می نویسد «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم»؛ گرچه به عقیده من امام پیش از رحلت نیز در عالم دیگری سیر می کردند.
ابوترابی با اشاره به شجاعت امام و عدم پذیرش تهدیدهای دشمنان از سوی ایشان، یادآور شد: امام به قدرت های بزرگ فرمودند که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر همه دنیایتان خواهیم ایستاد؛ واقعیت این است که قطع علاقه به دنیا شخصیتی چون امام را ساخته بود که هیچ گاه ترس به وجود او راه نیافت، چرا که او فقط به قدرت ذات الهی تکیه داشت.
وی با اشاره به درس های بزرگ اباعبدالله(ع)، خاندان و اصحاب ایشان گفت: انقلاب اسلامی با این تفکر تولد یافت و با همین تفکر نیز تداوم می یاید؛ باید در این راه قدم برداشت و در این راه آماده شهادت بود. مقام معظم رهبری اگر دو آرزو داشته باشند، بی تردید یکی از آن آرزوها شهادت در راه خدا و پیوستن به امام و شهداست.
نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: مسیر شهادت، مسیری است که دنیای ما را اصلاح می کند و ما را در برابر قدرت های بزرگ از جمله آمریکا به قدرتی سازش ناپذیر و پیروز تبدیل می کند و علاوه برآن، آخرت ما را نیز آباد می کند.
در این مراسم که یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، آیات موسوی بجنوردی و شیخ حسن صانعی، مهندس علی اشراقی، محسن مهرعلیزاده، سید حسین هاشمی استاندار تهران و... حضور داشتند مداحان اهل بیت به برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی پرداختند.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    1 0
    روحانى معتدل و منصف