۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

ایرنا نوشت: یک فرمانده ارشد گروه تروریستی الشباب و حدود 20 تن از هواداران وی با داعش بیعت کردند، اقدامی که برای اولین بار از طرف عناصر این گروه سومالیایی سر زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از موگادیشو، هنوز سرکرده اصلی الشباب که در سال 2012 با القاعده هم پیمان شد، به این اقدام واکنشی نشان نداده است. القاعده از سرکرده داعش سلب مشروعیت کرده است.

به گفته کارشناسان، ائتلاف الشباب با تروریست های داعش تا حد زیادی جنبه نمادین دارد، زیرا مسافت جغرافیایی زیاد بین پایگاه های دو گروه در کشورهای مختلف، تبادل تجهیزات بین آنها را با دشواری مواجه می کند.

عناصر بوکوحرام در نیجریه نیز در سال جاری با داعش بیعت کردند، اقدامی که تمایل تروریست های آفریقایی را برای ارتباط داشتن با تروریست های خاورمیانه و کشورهای دیگر برجسته می کند.
داعش به اعلام بیعت گروه های تروریستی در خاورمیانه، افغانستان، پاکستان و شمال آفریقا پاسخ مثبت داده است.
براساس این گزارش، مشخص نیست که گروه تروریستی الشباب چه تعداد نیرو دارد، اما دیپلمات ها این شمار را چند هزار نفر برآورد کرده اند.

به گفته یک کارشناس، اعلام بیعت تعدادی از عناصر الشباب با داعش نشان از شکاف در میان رده های مختلف این گروه دارد.
گروه تروریستی الشباب که تا سال 2011 بخش زیاد سومالی را در کنترل داشت، سال گذشته در جریان حملات نیروهای اتحادیه آفریقا و نظامیان سومالیایی از اکثر مراکز شهری در این کشور بیرون رانده شد.

این گروه تروریستی درصدد براندازی دولت سومالی و اعمال قوانین خاص خود در این کشور است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =